Kończy się era pracy zdalnej. „W biurze jesteś bardziej efektywny”

Dodano:
Praca zdalna odchodzi do lamusa Źródło: Shutterstock / miagolio
Idea stałej pracy zdalnej odchodzi w niepamięć. Szefowie takich firm jak Meta i Goldman Sachs przez większość dni nakazują pracownikom powrót do biura. Badania pokazują, że mają rację.

Po prawie trzech latach luźniejszych zasad dotyczących pracy z domu dyrektorzy generalni zaczynają przyciągać swoich zdalnych pracowników z powrotem do biura. Największe firmy zaczęły ogłaszać zasady dotyczące powrotu do pracy pod koniec ubiegłego roku, a w ostatnich miesiącach retoryka zaczęła się zaostrzać.

Powrót do biura

Amazon nałożył obowiązek stawiania się pracowników w biurze trzy razy w tygodniu; Goldman Sachs naciska na pracowników, aby wrócili na pełny etat, a Meta twierdzi, że pracownicy mogą stracić pracę, jeśli nie pojawią się w biurze trzy dni w tygodniu.

Prezesi podają niejasne powody tej zmiany. Szef meta Mark Zuckerberg powiedział, że początkujący inżynierowie zwykle osiągają lepsze wyniki, gdy spędzają w biurze trzy dni w tygodniu, powołując się na wewnętrzne „dane dotyczące wydajności”, których firma nie upubliczniła.

Praca zdalna mniej efektywna

Niektóre wczesne badania sugerowały, że praca z domu ma minimalny lub nawet pozytywny wpływ na efektywność pracowników, a jedno z badań przeprowadzonych przez Harvard Business School wykazało, że zwiększa produktywność o 4,4 proc. Nowsze badania podają w wątpliwość te analizy, pokazując, że pracownicy są bardziej rozpraszani w domu.

Opublikowane w lutym badanie Uniwersytetu w Chicago, w ramach którego zebrano dane od ponad 10 000 wykwalifikowanych specjalistów z indyjskiej firmy informatycznej w szczytowym okresie pandemii, wykazało, że produktywność pracowników spadła z 19 do 8 proc. wśród personelu pracującego z domu, mimo że liczba przepracowanych godzin wzrosła.

„Zaobserwowaliśmy dramatyczny spadek produktywności nie tylko natychmiast po wybuchu pandemii, ale przez cały ten okres” – powiedział jeden z autorów badania.

Źródło: Business Insider
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...