Artykuł sponsorowany

Już 100 tys. osób korzysta z „PKO Płacę później”

Dodano:
Bankowość elektroniczna PKO BP Źródło: Materiały partnera
Największy polski bank zrewolucjonizował sektor bankowy kolejną innowacją. Już 100 tys. osób korzysta z usługi „PKO Płacę później”, która pozwala na szybkie i bezpłatne odroczenie płatności za zakupy do 30 dni. Z funkcji tej skorzystało już 100 tys. osób, a łączna suma transakcji przekroczyła 92 mln zł.

Pod koniec listopada 2022 roku PKO Bank Polski uruchomił usługę „PKO Płacę później”, która szybko stała się hitem w ofercie banku. Usługa z zakresu płatności odroczonych umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich w ciągu 30 dni, bez żadnych dodatkowych opłat czy skomplikowanych procedur związanych z zaciąganiem pożyczek. To rozwiązanie jest dla wielu klientów nieocenionym wsparciem w przypadku ważnych, nieprzewidzianych wydatków czy – w przypadku braku płynności finansowej – codziennych zakupów.

Dziś z funkcji tej w aktywny sposób korzysta 100 tys. klientów PKO Banku Polskiego. Doceniło ją także jury plebiscytu Cashless Pay 2022 na najciekawsze rozwiązanie płatnicze wprowadzone na rynek w 2022 roku – usługa „PKO Płacę później” zajęła w nim pierwsze miejsce.

Transakcje na ponad 92 mln zł

Statystyczny klient, korzystający z „PKO Płacę później”, ma średnio 25-35 lat i mieszka w małym lub średnim mieście (5-100 tys. mieszkańców), a w ramach usługi wydaje jednorazowo średnio 137 zł.

Od początku działania usługi klienci wykonali w sumie 670,8 tys. transakcji na łączną kwotę 92,1 mln zł. 51 proc. wydatków, jakie dokonywane są przy pomocy „PKO Płacę później”, to transakcje na kwotę do 100 zł, 41 proc. mieści się w przedziale 100-300 zł, a pozostałe są na kwoty powyżej 300 zł. 61 proc. klientów spłaca zaległości samodzielnie, a 48 proc. z tej grupy robi to w ciągu 10 dni od dokonania zakupów.

Łatwiejsze spłacanie należności

Klient korzystający z funkcji „PKO Płacę później” ma 30 dni na spłatę należności. Może to zrobić samodzielnie lub w ramach automatycznego rozliczenia, w którym środki zostaną pobrane bezpośrednio z jego rachunku bankowego. Transakcja, która nie zostanie spłacona w tym terminie, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym. W takim przypadku klient nie może korzystać z „PKO Płacę później” aż do momentu jego spłaty. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie.

Wszystkie niezbędne informacje, takie jak kwota do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, lista transakcji spłaconych i pozostałych do spłaty czy data najbliższej spłaty, można sprawdzić wygodnie w aplikacji IKO i w serwisie iPKO, a także w oddziale banku i na infolinii.

Usługa przyjazna klientom

Procedury związane z usługą „PKO Płacę później” są proste i intuicyjne. Klienci mogą aktywować usługę podczas rozmowy z konsultantem na infolinii, osobiście, w dowolnym oddziale banku, lub samodzielnie – serwisie internetowym iPKO bądź w aplikacji mobilnej IKO. Nie jest to trudne – wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, a klient musi tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację.

Gdzie można korzystać z odroczonych płatności? Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach, w których istnieje możliwość płatności Blikiem, zarówno internetowych, jak i stacjonarnych, oraz w sklepach internetowych, wybierając metodę płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). Aktywacja usługi jest bezpłatna, a z dodatkowego limitu klient może korzystać bez opłat – wystarczy, że spłaci transakcję w ciągu 30 dni. Minimalna kwota zakupu przy odroczeniu płatności za pomocą usługi „PKO Płacę później” to 50 zł. Przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, a maksymalnie wynosi 1000 zł.

Rozwiązania na miarę XXI wieku

– Tak wielka rzesza klientów, korzystających często z naszej usługi z zakresu płatności odroczonych potwierdza ich zaufanie do największego polskiego banku – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Podkreśla też, że sukces usługi „PKO Płacę później” wynika z tego, że jest to “szybki, wygodny i bezpieczny sposób na finansowanie zakupów bez natychmiastowego obciążania domowego budżetu”.

Macierzyński dodaje też, że bank planuje nadal rozwijać funkcję: – Chcemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty. 100 tysięcy użytkowników „PKO Płace później” to świetny pierwszy etap. Zapraszamy kolejnych klientów i jesteśmy przekonani, że będą zadowoleni z tej usługi oraz innych innowacyjnych i użytecznych produktów i usług bankowych, i coraz częściej także pozabankowych, dostępnych w ofercie PKO Banku Polskiego.

Źródło: PKO Bank Polski
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...