Powódź na południu Polski. Lidl i Biedronka ruszyły z pomocą
– W odpowiedzi na krytyczną sytuację powodziową na południu Polski, zorganizowaliśmy pomoc dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Do Jeleniej Góry, Głuchołaz oraz gminy Kłodzko wysłaliśmy już tiry z paletami żywności, wody pitnej oraz środkami higienicznymi – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.
Wśród przekazywanych artykułów znalazły się m.in. woda, pieczywo, konserwy, kabanosy, kasza, ryż, makarony oraz słodycze dla dzieci.
Lidl i Biedronka wspierają powodzian
Lidl udzielił również wsparcia Straży Pożarnej w Prudniku i Legnicy. Sieć ruszy też ze zbiórką produktów dla powodzian. W najbliższych dniach w placówkach Lidla na terenie całego kraju rozstawione zostaną kosze, w których klienci sklepów będą mogli zostawiać produkty dla poszkodowanych.
Na podobne działania zdecydowała się Biedronka. – Już w niedzielę wysłaliśmy pierwsze transporty pomocowe z wodą i żywnością do Głuchołazów, Prudnika, Kłodzka i Jeleniej Góry, aby pomóc mieszkańcom miejscowości walczących z wielką wodą oraz służbom ratowniczym – poinformowała sieć.
– Ponadto, w tej nadzwyczajnej sytuacji uruchomiliśmy dla naszych pracowników możliwość wnioskowania o jednorazową, bezzwrotną zapomogę w wysokości 1,5 tys. zł dla osób bezpośrednio dotkniętych żywiołem – dodała.
Z kolei Kaufland planuje wesprzeć materialnie lokalne sztaby kryzysowe w Kamiennej Górze, Nysie i Prudniku. – Została uruchomiona już zbiórka darów dla osób poszkodowanych w powodzi. Od samego rana w marketach Kaufland w całej Polsce przyjmowane są dary w postaci żywności, skąd następnie będą dystrybuowane do najbardziej potrzebujących wsparcia miast i punktów – informuje sieć.
Produkty z długimi datami ważności, np. makarony, kasze, konserwy, klienci mogą zostawić w specjalnie przeznaczonych do tego oznaczonych koszach ustawionych na terenie marketów.
Kaufland podkreśla, że pracownicy sklepów wspierają służby, pomagając zabezpieczyć budynki i mienie.