W końcu nie będzie tam korków. Nowa droga tuż tuż
Co prawda Trójmiasto ma już jedną obwodnicę (S6), ale trasa regularnie się korkuje, nawet jeśli nie ma na niej żadnego wypadku. Świetnie wiedzą o tym zarówno kierowcy na Pomorzu, jak i zainteresowani tematem kierowcy w całym kraju. Przynajmniej kilka razy w tygodniu różne stacje radiowe podając wiadomości z polskich dróg informują, że aktualnie zakorkowana jest właśnie S6 w okolicach Gdańska, Sopotu i Gdyni.
Dwa odcinki nowej S7
Budowa nowej obwodnicy Trójmiasta została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy to Chwaszczyno – Żukowo, a drugi Żukowo – Gdańsk Południe, łącznie ok. 32 km długości. Warto też dodać, że w ramach tej inwestycji powstanie sześciokilometrowa obwodnica Żukowa, wytyczona w ciągu DK20. „Dla kierowców przejazd przez obwodnicę będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji. Uspokojenie ruchu w miejscowościach podniesie komfort mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo” – informuje GDDKiA.
Kto buduje trójmiejską S7?
Jeśli chodzi o odcinek Chwaszczyno – Żukowo, to inwestycję realizuje firma Budimex, tworząc też węzły Miszewo i Chwaszczyno. Z kolei odcinek Żukowo – Gdańsk Południe realizuje konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. W niektórych miejscach nowej obwodnicy Trójmiasta poziom zaawansowania prac wynosi już ponad 80 proc. W związku z tym, należy oczekiwać, że w 2025 r. pierwsi kierowcy będą mogli korzystać już z nowej trasy, odciążając wysłużoną S6.
Najdłuższa „ekspresówka” w Polsce
Aktualnie długość gotowej drogi ekspresowej S7 wynosi około 620 km. Cała trasa łączy okolice Gdańska z miejscowością Rabka-Zdrój w Małopolsce i jest najdłuższą drogą ekspresową w Polsce, ostatecznie planowaną na około 720 km.