Polacy uwielbiają tę sieć. Rekordowa ilość zamówień w 2024 r.
Platforma Empik.com umocniła swoją pozycję w polskim e-commerce, a sieć stacjonarna powiększyła się o nowe lokalizacje, w tym flagowy salon Empik Marszałkowska w Warszawie. Nowe finansowanie w wysokości 350 mln zł umożliwi dalszy rozwój sieci sklepów i platformy online.
Dynamiczne wzrosty Empik.com. 4. miejsce w polskim e-commerce
Platforma Empik.com zamknęła 2024 r. jako 4. największy gracz na polskim rynku e-commerce, docierając w grudniu do niemal 11 mln realnych użytkowników – o ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej (Gemius/Mediapanel XII 2024). Liczba zamówień na Empik.com wzrosła w ostatnim kwartale roku o prawie 20 proc., a w samym grudniu o 30 proc. w porównaniu z 2023 r.
Znaczący wpływ na te wyniki miała popularność aplikacji mobilnej Empik, która w grudniu przyciągnęła aż 40 proc. więcej użytkowników miesiąc do miesiąca, stając się istotnym narzędziem zakupowym w sezonie świątecznym.
Rekordowe wyniki Empik Marketplace
Empik Marketplace, kluczowy filar strategii online, zanotował dynamiczny rozwój w 2024 r. W IV kwartale sprzedawcy zewnętrzni zrealizowali ponad 2 mln zamówień, co pozwoliło zakończyć grudzień z imponującym wzrostem sprzedaży o 80 proc. rok do roku. Platforma marketplace odpowiada już za niemal 50 proc. całego GMV online Grupy Empik.
Rekordowy okazał się Black Friday, podczas którego dynamika sprzedaży na Empik.com wzrosła o 100 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczyt przedświątecznych zakupów przypadł na 16 grudnia, kiedy klienci złożyli ponad 214 tys. zamówień, co przełożyło się na 25,8 mln zł GMV w ciągu jednego dnia.
Rozwój sieci stacjonarnej
Mimo dynamicznego wzrostu e-commerce, Empik konsekwentnie rozwija także swoją sieć stacjonarną, która jest istotnym elementem strategii omnichannel – szczególnie w sezonie świątecznym, gdy odbiory zamówień online w salonach cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów.
Empik. Nowe finansowanie na rozwój i ekspansję
Pod koniec roku Grupa Empik zawarła umowy finansowe na kwotę 350 mln zł. Kredyty długoterminowy i rewolwingowy zapewnią środki na realizację strategii korporacyjnej, w tym dalszy rozwój sieci sprzedaży oraz wzmacnianie pozycji Empik Marketplace. W 2025 r. liczba salonów stacjonarnych ma zbliżyć się do 400 lokalizacji.
- „Za nami kolejny rok dynamicznych wzrostów. Cieszy nas zaufanie pięciu renomowanych instytucji finansowych, które wspierają realizację naszej strategii. Dzięki pozyskanemu finansowaniu Grupa Empik utrzyma bardzo umiarkowany poziom zadłużenia, jednocześnie zwiększając możliwości inwestycyjne” – podkreśla Piotr Świątek, dyrektor finansowy Grupy Empik.
Strategiczne inwestycje w technologię i ofertę
Empik planuje dalsze inwestycje w rozwój technologii, ofertę produktową oraz omnikanałowy ekosystem sprzedaży, obejmujący zarówno platformę Empik.com, jak i salony stacjonarne. W ramach ponad 20 kategorii produktowych firma zamierza rozwijać zarówno ofertę własną, jak i sprzedawców zewnętrznych. Dzięki nowym inwestycjom Empik kontynuuje umacnianie swojej pozycji lidera na rynku omnichannel w Polsce.
Empik. Statystyki
Na koniec 2024 r. Empik posiadał 370 salonów w Polsce. W 2025 r. planuje zwiększyć ich liczbę do 400, co oznacza otwarcie około 30 nowych placówek w bieżącym roku.
W czwartym kwartale 2024 r. sieć stacjonarna Empiku powiększyła się o 7 nowych sklepów, w tym flagowy Empik Marszałkowska w dawnym pawilonie Cepelii w Warszawie.