Artykuł sponsorowany

82 proc. słuchaczy poświęca im więcej czasu niż tradycyjnym treściom. Siła podcastingu w branży B2B

Dodano:
Podcasty w studiu Plac Źródło: Materiały prasowe / Studio Plac
W tym roku podcast marketing to nie tylko sposób na budowanie autorytetu, ale także skuteczna metoda dotarcia do ważnych decydentów biznesowych. Dane nie pozostawiają złudzeń. Aż 82 proc. słuchaczy spędza z podcastami więcej czasu niż z innymi mediami, a marki, które stawiają na audycje audio lub wideo, zyskują o 34 proc. większe zaufanie klientów. Jak wykorzystać potencjał tego medium i wyróżnić się na tle konkurencji?

Podcasty – nowy top w content marketingu

Według badań Content Marketing Institute to właśnie podcasty osiągają najwyższy poziom zaangażowania wśród dostępnych form content marketingu. Dodatkowo w tym roku aż 64% marketerów planuje zwiększyć swoje inwestycje w podcasty. Dlaczego?

Podcasty i videocasty przyciągają uwagę na dłużej niż inne media. Aż 82 proc. słuchaczy poświęca im więcej czasu niż tradycyjnym treściom, a średnia długość odcinka wynosi około 40 minut. To wystarczająco dużo, żeby zbudować głębsze relacje z odbiorcami i przekazać skomplikowane tematy w przystępny sposób.

Podcasty osiągają wszystko to, czego trudniej jest dokonać tradycyjnymi formami marketingu, jak kampanie w social mediach, reklamy displayowe czy influencer marketing. Dzięki swojej intymnej formule angażują odbiorców na głębszym poziomie i budują więź, której nie da się osiągnąć poprzez krótkie posty, wpisy blogowe, opisy produktów czy reklamy.

Podcast w studiu Plac

Podcasty a decydenci – potężne źródło wpływu

Podcasty to również jeden z ulubionych sposobów zdobywania wiedzy przez osoby, które mają władzę i odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w biznesie. Z danych LinkedIn Marketing Solutions wynika, że 64 proc.menedżerów korzysta z nich do researchu produktów i usług, a 48% wskazuje je jako preferowaną formę pozyskiwania informacji.

Co ciekawe, marki prowadzące swoje podcasty budują aż o 34 proc. większe zaufanie wśród klientów, a aż 73 proc. słuchaczy podcastów biznesowych odwiedza stronę firmy po wysłuchaniu odcinka.

Dlaczego podcasty są bardziej skuteczne niż inne treści?

Podcasty mogą być również rozwiązaniem problemu z przeciążeniem informacyjnym. W przeciwieństwie do zgiełku mediów społecznościowych i reklam pozwalają na bardziej osobisty kontakt z odbiorcą. Sprawiają, że słuchacz czuje się, jakby brał udział w rozmowie. Słucha uważniej i chętniej.

Podcasty audio i wideo okazały się też świetnym medium do dzielenia się wiedzą ekspercką. Dłuższe formaty pozwalają na głębsze omówienie złożonych zagadnień, a to wspiera edukację rynku i pomaga w podejmowaniu decyzji.

Budują pozycję eksperta i wspierają proces zakupowy w sektorze B2B

Firmy, które konsekwentnie rozwijają swoje podcasty, zyskują lojalnych słuchaczy i realne efekty biznesowe. Regularne publikowanie odcinków na temat branżowych nowinek, problemów klientów czy trendów pozwala marce na skuteczne pozycjonowanie się jako eksperta w swojej dziedzinie. Dzięki podcastom firma nie tylko prezentuje ofertę, ale także kształtuje opinie odbiorców.

Podcasty mają też duży wpływ na proces podejmowania decyzji w sektorze B2B. Badania pokazują, że odbiorcy podcastów są znacznie bardziej skłonni polecać marki, o których słyszą w audycjach – aż o 45 proc. częściej niż osoby, które nie miały z nimi do czynienia.

Podcasty to przyszłość content marketingu

Podcasty i videocasty, dzięki swojej wyjątkowej formule, umożliwiają dłuższy i bardziej angażujący kontakt z odbiorcami. Efektem ich wdrożenia w swój plan marketingowy jest zbudowanie zaufania, wzrost świadomości marki i generowanie wartościowych leadów. Dla firm B2B podcasty to nie tylko narzędzie do edukacji rynku, ale także cenny element strategii sprzedażowej, który wspiera każdy etap procesu zakupowego – od pierwszego kontaktu po finalizację transakcji.

W Studio PLAC mamy przyjemność współpracować z wieloma renomowanymi markami, zarówno w sektorze biznesowym, jak i edukacyjnym. Wśród naszych partnerów znajdują się takie firmy jak np. Ernst&Young, Vogue, MOHITO, HRK, YES, czy Krajowa Izba Radców Prawnych, a także instytucje, które stawiają na edukację, takie jak Muzeum POLIN czy Fundacja pozarządowa ELNET. Z wieloletniego doświadczenia wiemy, że inwestycja w podcasty – choć początkowo może wydawać się sporym wydatkiem – szybko przekłada się na realne korzyści: wizerunkowe i biznesowe.

Dane: Raport Podcasty 2024 +

1. Według Edison Research "The Infinite Dial 2023":

  • 82 proc. słuchaczy podcastów spędza więcej czasu z tą formą niż z jakimkolwiek innym medium
  • Średni czas słuchania pojedynczego odcinka to 40 minut, co daje znacznie dłuższy kontakt z marką niż tradycyjne formy

2. LinkedIn Marketing Solutions raportuje:

  • 64 proc. decydentów biznesowych używa podcastów do researchu potencjalnych rozwiązań biznesowych
  • Słuchacze podcastów B2B są 45 proc. bardziej skłonni do rekomendowania usłyszanych marek

3. Badanie Demand Gen Report wykazało:

  • 71proc. kupujących B2B twierdzi, że konsumuje więcej treści podczas procesu zakupowego niż rok wcześniej
  • Podcasty są wskazywane jako preferowane źródło wiedzy przez 48 proc. decydentów C-level

4. Raport Content Marketing Institute:

  • Podcasty mają najwyższy współczynnik zaangażowania wśród wszystkich form content marketingu w B2B
  • 64 proc. marketerów B2B planuje zwiększyć inwestycje w podcasty w kolejnym roku

5. Harvard Business Review Analytics:

  • Marki z własnymi podcastami odnotowują średnio 34% wyższy poziom zaufania wśród klientów
  • 73 proc. słuchaczy podcastów biznesowych odwiedza stronę internetową marki po wysłuchaniu odcinka.
Źródło: Studio Plac, Wprost.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...