Przedsiębiorcy popełniają ten kardynalny błąd. Dane nie pozostawiają złudzeń

Dodano:
Kobieta przy komputerze
Kobieta przy komputerze Źródło: Freepik/gpointstudio
Tylko 25 proc. lokalnych firm w Polsce posiada własną stronę internetową, mimo że aż 68 proc. Polaków sprawdza opinie o nich przed dokonaniem zakupu.

Tak wynika z badań TRUSTMATE.io. W dobie digitalizacji, obecność w sieci staje się kluczowa dla sukcesu biznesowego.

Opinie online. Decydujący czynnik dla klientów

Badania pokazują, że aż 68,28 proc. Polaków regularnie sprawdza opinie o lokalnych firmach przed wyborem usługodawcy. Z czego 27,24 proc. robi to „zawsze”, a 41,03 proc. „często”. Szczególnie aktywne w analizowaniu recenzji są osoby z województw lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego.

Lokalne firmy muszą zrozumieć, że internet nie jest dodatkiem, lecz fundamentem sukcesu. Inwestycja w stronę internetową i dbanie o pozytywne opinie klientów to klucz do długofalowej konkurencyjności – podkreśla Jerzy Krawczyk, prezes TRUSTMATE.io.

Kto częściej czyta opinie, a kto rzadziej?

  • Płeć: Kobiety i mężczyźni w podobnym stopniu sprawdzają opinie (68,9 proc. i 68,04 proc.). Jednak więcej mężczyzn robi to „często” (43,8 proc.), podczas gdy więcej kobiet wybiera opcję „zawsze” (29,7 proc.).
  • Wiek: Młodsze pokolenia (18-24 lata) najczęściej „zawsze” analizują recenzje (32,9 proc.). Osoby powyżej 75 roku życia czytają je najrzadziej (16,7 proc.).
  • Dochody: Najmniej zarabiający (poniżej 1000 zł) częściej bazują na opiniach online (37,1 proc. czyta je „zawsze”), podczas gdy osoby zarabiające 3000-4999 zł robią to najrzadziej (26,9 proc.).
  • Wykształcenie: Osoby z wykształceniem podstawowym/gimnazjalnym częściej sugerują się recenzjami (37 proc. „zawsze” czyta opinie), natomiast osoby z wykształceniem średnim są bardziej skłonne do ich okazjonalnego sprawdzania (42,5 proc.).

Sukces lokalnego biznesu dzięki opiniom online

Przykładem skutecznej strategii budowania reputacji online jest Stacja Kontroli Pojazdów PZM Jelenia Góra. Dzięki wdrożeniu systemu recenzji TRUSTMATE firma zwiększyła swoją widoczność w Google – awansując z 23. na 3. pozycję w wynikach wyszukiwania w zaledwie 5 miesięcy.

System recenzji TRUSTMATE pozwolił nam znacząco zwiększyć liczbę opinii oraz poprawić ich jakość. Średnia ocena wzrosła do 4,6, a liczba opinii podwoiła się, co przełożyło się na większą liczbę klientów” – dodaje Jerzy Krawczyk.

Jakie wnioski?

Firmy działające lokalnie nie mogą ignorować digitalizacji. Strona internetowa i dbałość o opinie klientów to klucz do sukcesu.

Źródło: praktycy.com/trustmate.io
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...