Polska na targach turystycznych w Madrycie
Pomimo kryzysu, który dotknął także światowy sektor turystyczny, w targach uczestniczyło ponad 11 tys. firm z ok. 170 krajów i regionów; tylko o ok. 9 proc. mniej niż w zeszłym roku.
Na polskim stoisku, przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną (POT), promowano główne imprezy sportowe, których gospodarzem będzie Polska - mistrzostwa Europy: w koszykówce EuroBasket 2009, kobiet w siatkówce ME 2011 oraz w piłce nożnej Euro 2012.
Nawiązano także do istotnych dla naszego kraju wydarzeń historycznych, jak 70. rocznica wybuchu II wojny światowej oraz 5. rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Te wydarzenia stały się okazją do promowania na FITUR wielu polskich miast i regionów, a szczególnie Małopolski i Krakowa oraz Mazowsza i Warszawy.
"Pomimo kryzysu, który dotknął także branżę turystyczną na świecie, nie odnotowujemy zmniejszenia zainteresowania Polską, przeciwnie, coraz więcej osób pyta o możliwość przyjazdu do Polski, najczęściej chcąc połączyć turystykę z udziałem w wydarzeniach sportowych" - powiedziała Iwona Zielińska z biura POT w Madrycie.
Turystyka z Hiszpanii do Polski od lat wykazuje tendencję wzrostową. Hiszpanie znajdują się pod względem liczebności w pierwszej piątce turystów zagranicznych odwiedzających Warszawę.
"W tym roku najczęściej pyta się o obchody roku chopinowskiego w Polsce, a także o muzeum Powstania Warszawskiego" - powiedziała Zielińska.
Warszawa przygotowała na FITUR wiele materiałów po hiszpańsku o imprezach muzycznych, w tym o Konkursie Chopinowskim, festiwalu "Chopin i jego Europa", koncertach w Łazienkach, Wielkanocnym Festiwalu Beethovena. Na targach zaprezentowano "infokiosk" - interaktywny informator multimedialny, dzięki któremu można było odsłuchać muzykę Chopina w trzech wersjach - klasycznej, jazzowej oraz rockowej.
Według Barbary Kruszewskiej z Biura Promocji Miasta warszawskiego ratusza dużym zainteresowaniem cieszyły się przewodniki po stolicy, plany miasta, broszury z hotelami, foldery tematyczne. "Polska pozostaje dla Hiszpanów krajem +nieodkrytym+, ale ci, którzy u nas byli, podkreślają, że dobrze się czują w naszym kraju" - powiedziała.
Hiszpanie interesują się turystyką kulturową i pobytami w polskich miastach, turystyką pielgrzymkową, uzdrowiskami i spa, pakietami weekendowymi, turystyką aktywną (trasami rowerowymi, polowaniami), a także ofertami wyjazdów indywidualnych.
Od czerwca 2009 r. do czerwca 2010 r. zostanie przeprowadzona w Hiszpanii kampania promocyjna Krakowa i województwa małopolskiego - poinformowała PAP Zielińska.
Kampania ma być finansowana ze środków UE i zorganizowana m. in. przez władze miasta oraz Instytut Adama Mickiewicza w Madrycie.
ab, pap
Pitbul: pies na polityków. Nowy portal rozrywkowy zaprasza!