"Wprost" ma nowego właściciela

Dodano:
Platforma Mediowa Point Group kupiła od Qebonto Holdings Limited 80 udziałów stanowiących 80 proc. Agencji Wydawniczo-Reklamowej Wprost - podała PMPG w specjalnie wydanym w tej sprawie komunikacie. Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8 072 500 zł.
"Zakup udziałów w AWR. Wprost istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny Wprost" - napisano w komunikacie.

Do tej pory udziały cypryjskiej spółki Qebonto Holdings Limited należały ona do Marka, Amadeusza i Pauliny Królów. Spółka ta jest właścicielem Agencji Wydawniczo-Reklamowej Wprost, która wydaje tygodnik "Wprost", ale także miesięcznik "Mój Pies" i powiązanych z nimi serwisów internetowych.

Wcześniej w mediach pojawiały się informacje o zakupie AWR Wprost przez właściciela wydawnictwa "Przekrój" Grzegorza Hajdarowicza. W przeszłości zakupem tygodnika były zainteresowane m.in. Axel Springer Polska i Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości.

Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym. Powstała w 1997 r. z inicjatywy Michała M. Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i jednego z głównych akcjonariuszy spółki. Początkowo spółka jako wydawca magazynu studenckiego „Dlaczego". Od tego czasu firma stała się wydawcą takich tytułów jak "Machina" i "Film", prowadzi także liczne serwisy internetowe - m.in. Sport24.pl, Gretix.com czy 100klatka.pl. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

arb

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...