Najpierw Toyota, teraz Honda. Do wymiany poduszki powietrzne
W listopadzie 2008 r. Honda ostrzegła, że niektóre samochody tej marki w USA wymagają wymiany poduszki powietrznej w kierownicy, ponieważ może ona otwierać się ze zbyt dużą siłą, stwarzając zagrożenie dla kierowcy. Producent z usterką tą wiąże 12 wypadków, w których zginęła jedna osoba a 11 zostało rannych.
Honda zapewniła, że żadnego wypadku nie odnotowano po lipcu 2009 r., gdy akcja naprawcza po raz pierwszy została rozszerzona. Ogółem, uwzględniając wtorkowy komunikat, objęto nią blisko 830 tys. aut.
Najnowsze wezwanie do serwisów adresowane jest do właścicieli modeli Accord, Civic, Odyssey, CR-V oraz Acura TL z lat 2001-2002.
Pod koniec stycznia Honda zapowiedziała akcję naprawy swoich samochodów, w których stwierdzono wadę mechanizmu otwierania okien. Dotyczyło to około 646 tys. pojazdów (modele Fit/Jazz/City), w tym 140 tys. w USA.
Zdecydowanie bardziej ucierpiała ostatnio reputacja innego japońskiego koncernu Toyoty. Nawet 8 mln aut tej marki może wymagać naprawy z powodu blokujących się pedałów gazu i przesuwających się mat podłogowych, a dalsze 400 tys. z powodu zawodnych hamulców.PAP, mm