A2 między Łodzią a Warszawą jeszcze przed Euro? Rusza budowa
"Pierwsza łopata" zostanie wbita przy budowie odcinka D autostrady ze Strykowa do Konotopy. Hadaj powiedział, że początkowo budowa tego odcinka miała się rozpocząć w październiku. - Budowa zacznie się miesiąc wcześniej niż planowaliśmy. To szczególnie ważne w kontekście ostatnich ustaleń Najwyższej Izby Kontroli, która stwierdziła, że inwestycje się opóźniają - wyjaśnił. Dodał, że prace na pozostałych odcinkach autostrady mają się rozpocząć do października.
Odcinek D ma długość ok. 18 km, przebiega przez powiat grodziski oraz pruszkowski i jest podzielony na dwie części. Pozwolenia na budowę obydwu fragmentów wojewoda wydał w sierpniu. Wykonawcą tego jest firma Strabag. Jak poinformował rzecznik, prace mają zostać zrealizowane do 6 czerwca 2012 r., przy czym droga ma być przejezdna na mistrzostwa w 2012. Koszt inwestycji to 644 mln zł. Na odcinku mają być zlokalizowane dwa miejsca obsługi podróżujących oraz punkty poboru opłat w Pruszkowie i Grodzisku Mazowieckim.
Wcześniej, 14 lipca zostały wbite "pierwsze łopaty" na 7-kilometrowym odcinku A2 w Pruszkowie; odcinku E najbliższym Warszawy. "To symboliczny początek prac, które doprowadzą do tego, że Warszawa w końcu będzie miała połączenie z Europą - z europejską siecią autostrad i dróg szybkiego ruchu" - mówił wówczas wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.Autostrada A2 jest częścią drogi międzynarodowej E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. W Polsce ma przebiegać od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do przejścia granicznego z Białorusią w Kukurykach. Istniejący i już eksploatowany 252-kilometrowy odcinek autostrady przebiega od Nowego Tomyśla (województwo wielkopolskie) do Strykowa (województwo łódzkie).
PAP, ps