Pocztowy przetarg pod lupą prokuratury

Dodano:
(fot. Wikipedia)
Warszawska prokuratura okręgowa analizuje doniesienia CBA w sprawie nieprawidłowości w przetargu na odzież służbową dla pracowników Poczty Polskiej. Decyzja, czy zostanie wszczęte śledztwo w tej sprawie, być może zapadnie jeszcze w czerwcu.
CBA przesłało zawiadomienie w tej sprawie 7 czerwca. - Dotyczy ono nieprawidłowości w przetargu na zakup odzieży służbowej dla  pracowników Poczty Polskiej. Wdrożone zostało postępowanie sprawdzające. W tej chwili prokurator zapoznaje się z tymi materiałami -  wyjaśniła rzeczniczka prokuratury Monika Lewandowska. Nie wykluczyła, że decyzja o tym, czy zostanie wszczęte śledztwo, zapadnie jeszcze w czerwcu.

Sprawa to efekt kontroli, którą CBA prowadziło od lutego 2011 r. Dotyczyła ona zamówień publicznych, które były przeprowadzone w poczcie w  latach 2007-2010. CBA nie podawało szczegółów akcji, ale pojawiały się wówczas nieoficjalne informacje, że może chodzić o nieprawidłowości przy zakupie kurtek i toreb dla listonoszy. Jak podało TVN24, sprawa dotyczy dyrektorów Poczty Polskiej.

W oświadczeniu przesłanym PAP Poczta Polska poinformowała, że jako spółka Skarbu Państwa, ma obowiązek realizować wymagania przepisów w zakresie zamówień publicznych. "Poczta również poprzez swoje wewnętrzne procedury dokładnie określa reguły dokonywania tych zamówień. Pracownicy są zobligowani do  respektowania powyższych regulacji. W przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości wyciągane są wobec nich konsekwencje" - napisano w  oświadczeniu Poczty Polskiej.

W ubiegłym roku warszawska prokuratura umorzyła śledztwo dotyczące nieprawidłowości, do których miało dochodzić w Poczcie Polskiej. Było ono efektem m.in. raportu NIK i doniesienia związków zawodowych; prokuratorzy stwierdzili, że nie doszło do wyczerpania znamion przestępstwa.

zew, PAP

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...