Sawicki promuje polską żywność w Niemczech
Najwięcej sprzedawano warzyw i owoców, wyrobów mleczarskich, wyrobów tytoniowych, mięsa drobiowego i wołowego oraz wyrobów czekoladowych. Jednocześnie wzrasta też polski import towarów rolnych i spożywczych; w zeszłym roku - o 15 proc., do wartości 11,4 mld euro. Około 70 proc. tego importu pochodzi z krajów UE, szczególnie z Niemiec (23 proc. całego importu). W 2011 r. wartość importu z RFN wyniosła 2,6 mld euro i była aż o 22,5 proc. wyższa niż w 2010 r.
Sawicki zachwalał w Berlinie polską żywność, prezentowaną na targach "Zielony Tydzień". - Tradycyjnie prezentujemy to, co najlepsze: zdrowe, bezpieczne i smaczne produkty żywnościowe. Małe gospodarstwa, tradycyjny sposób wytwarzania żywności i najnowocześniejsze w Europie przetwórstwo, to bardzo dobre połączenie, które daje w efekcie produkty dobrej jakości - stwierdził. W polskiej hali na berlińskich targach prezentuje się ponad 100 firm i wszystkie polskie województwa. Na stoiskach można znaleźć na przykład polskie wędliny, wypieki, miody, wyroby mleczarskie oraz słodycze. Hasło ekspozycji to "Polska schmeckt!" ("Polska smakuje!").
W berlińskich targach bierze udział ponad 1600 wystawców z 59 krajów. Krajem partnerskim tegorocznej, 77. edycji targów jest Rumunia. Zielony Tydzień to największe na świecie spotkanie producentów i przetwórców żywności, chętnie odwiedzane przez mieszkańców Berlina i turystów, którzy mają tu możliwość spróbowania tysięcy specjałów z całego świata. Wśród głównych atrakcji są hale kwiatów i zwierząt domowych, a także galeria niemieckich win. Osobną halę targową przeznaczono na prezentację żywności ekologicznej. Targi potrwają do 29 stycznia. Organizatorzy oczekują, że odwiedzi je około 400 tysięcy gości.
ja, PAP