Polacy znów kupują nowe samochody
Liderem sprzedaży w naszym kraju pozostaje Skoda, która w od stycznia do marca sprzedała 9866 aut, o 17,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wynosi 12,76 proc. Pozycję wicelidera utrzymała Toyota - 6425 zarejestrowanych aut, o 14,45 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Udział marki w polskim rynku to 8,31 proc. Na trzecie miejsce awansował Volkswagen ze sprzedażą 5593 samochodów, o 60,26 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w rynku wynosi dziś 7,24 proc.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Opel - sprzedaż 5449 aut (spadek o 5,1 proc.), Ford – 4944 (wzrost o 20,9 proc.), Hyundai – 4524 (wzrost o 29,1 proc.), Fiat – 4046 (spadek o 22,4 proc.), Kia – 4010 (wzrost o 15,9 proc.), Nissan – 3968 (wzrost o 63,8 proc.), Chevrolet – 3658 (wzrost o 4,7 proc.).
PAP, arb