Ministerstwo pomoże firmom budowlanym promować się w kraju i za granicą?

Dodano:
Firmy dostaną maksymalnie 200 tys. euro zwrotu kosztów (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Polskie firmy budowlane mogą starać się o dofinansowanie udziału m.in. w konferencjach i targach w Arabii Saudyjskiej, Czechach, Kazachstanie, Maroku, Niemczach, Rosji, Szwecji, w Polsce i na Ukrainie. Program opracowało Ministerstwo Gospodarki.

Branżowy Program Promocji Budownictwa resortu gospodarki ma wspierać udział polskich przedsiębiorców w zagranicznych i krajowych imprezach promocyjnych, m.in. w targach, misjach gospodarczych, konferencjach i spotkaniach biznesowych. - To pierwszy program dofinansowany z Unii Europejskiej, który od samego początku jest w pełni kreowany z przedsiębiorcami - powiedziała  wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.

Unia zwróci koszty?

Program będzie realizowany przez Konsorcjum Polskie Budownictwo, w którego skład wchodzą: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Przemysłowo–Handlowa Budownictwa, Interservis Biuro Targów oraz ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Program ma zakończyć się do 31 marca 2015 roku, nabór wniosków o dofinansowanie już się rozpoczął.

Uczestnik programu musi pokryć 100 proc. kosztów udziału w wybranym zdarzeniu promocyjnym, by otrzymać - po zakończeniu imprezy - zwrot 75 proc. tzw. kwalifikowanych kosztów udziału, ale łącznie nie więcej niż równowartość 200 tys. euro w ciągu trzech latach.

"Małe firmy będą miały kłopot z wyłożeniem pieniędzy"

Zdaniem dyrektora Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa Bogdana Porzęckiego fakt, że firma musi sama wyłożyć pieniądze, a dopiero potem dostaje ich zwrot, to słaby punkt programu. - Jeśli w grę wchodzi 200 tys. euro, to oznacza, że program jest kierowany nie do dużych, ale do małych i średnich firm. I właśnie te firmy mogą mieć kłopot z wyłożeniem pieniędzy z góry - powiedział.

Branżowy Program Promocji Budownictwa jest częścią projektu Ministerstwa Gospodarki pod nazwą „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Poddziałanie 6.5.1. Ma on na celu: poprawę wizerunku Polski i naszej gospodarki, poprawę dostępu do informacji o Polsce, wzrost inwestycji polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych oraz wsparcie i pomoc w rozwoju eksportu w branżach gospodarki objętych projektem.

Program pomaga w promocji 15 wybranych branż, m.in. meblarskiej, jubilerskiej, IT, biotechnologicznej, farmaceutycznej, produkcji urządzeń górniczych, odzieżowej, obronnej oraz żywności.

ja, PAP

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...