Połowa Polaków korzysta z banku przez internet

Dodano:
Mimo że aż 68 proc. badanych twierdzi, że oddział stanowi dla nich główny kanał kontaktu z bankiem, to częstotliwość bywania w nim jest znacznie mniejsza niż korzystanie z usług bankowych przez internet 123RF
Ostatnia dekada okazała się dla polskiej bankowości elektronicznej przełomowa. Liczba klientów obsługujących swoje konto przez internet z 2 proc. skoczyła do 49 proc. wynika z badania TNS Polska dla BZ WBK.
Polacy coraz rzadziej chodzą do placówek swoich banków. Mimo że aż 68 proc. badanych twierdzi, że oddział stanowi dla nich główny kanał kontaktu z bankiem, to częstotliwość bywania w nim jest znacznie mniejsza niż korzystanie z usług bankowych przez internet. Tylko 30 proc. klientów deklaruje, że odwiedza swoją placówkę kilka razy w miesiącu, a aż 85 proc. przyznaje, że kilka razy w miesiącu korzysta ze swojego konta internetowego.

? Obserwujemy dynamiczny i regularny wzrost popularności bankowości internetowej w ostatnich latach. Wykształciła się nowa grupa konsumentów, która chce korzystać z usług bankowych w dogodnym dla siebie miejscu i czasie ? mówi socjolog dr Marcin Idzik z TNS Polska.

O jakich klientów chodzi? To zwykle młodzi mieszkańcy dużych miast z dobrym wykształceniem. Z badania wynika, że odsetek korzystających z bankowości internetowej rośnie wraz z wykształceniem. Aż 71 proc. klientów obsługujących swoje finanse przez internet skończyło studia, tylko 10 proc. ma wykształcenie podstawowe. Nieznacznie przeważają mężczyźni.

Specjaliści twierdzą, że wzrost popularności bankowości internetowej to pierwszy krok w kierunku zwiększenia zainteresowania bankowością mobilną, która na razie nie cieszy się dużym zaufaniem w Polsce.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...