Reklama centrum handlowego kojarzy się z pogromem Żydów
Dodano:
"Rozgrabić kolekcję. Kryształowa Noc Zakupów" - tak reklamuje się łódzkie centrum handlowe Manufaktura. Hasło budzi skojarzenia z pogromem Żydów z 1938 r. i plądrowaniem ich sklepów - alarmuje gazeta.pl.
Noc z 9 na 10 listopada 1938 r. przeszła do historii jako "noc kryształowa". Był to pierwszy pogrom Żydów zainicjowany przez państwo. Nazwa pogromu pochodzi od odłamków szkła i kryształów z tłuczonych witryn sklepowych żydowskich sklepów i mieszkań, które zasypały ulice.
W pogromie brały udział bojówki SA. Prześladowcy Żydów zamordowali 91 osób, spalili lub uszkodzili kilkaset synagog oraz zniszczyli ponad 7 tysięcy sklepów należących do Żydów. Prawie wszystkie cmentarze żydowskie zostały zbezczeszczone. Po wydarzeniach "nocy kryształowej" kilkadziesiąt tysięcy Żydów trafiło do obozów koncentracyjnych.
74 lata po pogromie, Manufaktura, duże centrum handlowe z Łodzi, reklamuje się w całym mieście billboardami z hasłem "Rozgrabić kolekcję. Kryształowa Noc Zakupów". Zdaniem niektórych, slogan budzi bardzo niefortunne skojarzenie z "nocą kryształową" i grabieniem żydowskich sklepów w hitlerowskich Niemczech.
- Wierzę, że ta nazwa została użyta nieświadomie, bo świadomie mógłby jej użyć tylko szaleniec - powiedział Symcha Keller, przewodniczący Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Łodzi, cytowany przez gazetę.pl. Jego zdaniem, użycie okreslenia "kryształowa noc" w kontekście zakupów i rozrywki jest "bardzo niefortunne".
"Nazwa dla Nocy Zakupów powstała w odniesieniu do hasła tegorocznej edycji imprezy »Crystal Jungle« (Kryształowa Dżungla - red.) odbywającej się w kryształowej scenografii i nagłośnienia konkursu, którego głównym elementem będą także kryształy" - oświadczyła gazecie.pl rzeczniczka Manufaktury Joanna Karpińska. Tłumaczyła, że hasło "rozgrabić kolekcje" jest jesiennym elementem całorocznej kampanii Manufaktury. Według rzeczniczki, w firmie uświadomiono sobie, że zestawienie sloganów "rozgrabić kolekcje" i "kryształowa noc" mogą zostać "niewłaściwie odczytane", dlatego Manufaktura podjęła decyzję o zmianie kampanii reklamowej.
zew, gazeta.pl
W pogromie brały udział bojówki SA. Prześladowcy Żydów zamordowali 91 osób, spalili lub uszkodzili kilkaset synagog oraz zniszczyli ponad 7 tysięcy sklepów należących do Żydów. Prawie wszystkie cmentarze żydowskie zostały zbezczeszczone. Po wydarzeniach "nocy kryształowej" kilkadziesiąt tysięcy Żydów trafiło do obozów koncentracyjnych.
74 lata po pogromie, Manufaktura, duże centrum handlowe z Łodzi, reklamuje się w całym mieście billboardami z hasłem "Rozgrabić kolekcję. Kryształowa Noc Zakupów". Zdaniem niektórych, slogan budzi bardzo niefortunne skojarzenie z "nocą kryształową" i grabieniem żydowskich sklepów w hitlerowskich Niemczech.
- Wierzę, że ta nazwa została użyta nieświadomie, bo świadomie mógłby jej użyć tylko szaleniec - powiedział Symcha Keller, przewodniczący Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Łodzi, cytowany przez gazetę.pl. Jego zdaniem, użycie okreslenia "kryształowa noc" w kontekście zakupów i rozrywki jest "bardzo niefortunne".
"Nazwa dla Nocy Zakupów powstała w odniesieniu do hasła tegorocznej edycji imprezy »Crystal Jungle« (Kryształowa Dżungla - red.) odbywającej się w kryształowej scenografii i nagłośnienia konkursu, którego głównym elementem będą także kryształy" - oświadczyła gazecie.pl rzeczniczka Manufaktury Joanna Karpińska. Tłumaczyła, że hasło "rozgrabić kolekcje" jest jesiennym elementem całorocznej kampanii Manufaktury. Według rzeczniczki, w firmie uświadomiono sobie, że zestawienie sloganów "rozgrabić kolekcje" i "kryształowa noc" mogą zostać "niewłaściwie odczytane", dlatego Manufaktura podjęła decyzję o zmianie kampanii reklamowej.
zew, gazeta.pl