Polacy zamieniają wódkę na whisky

Dodano:
fot. sxc
W ostatnim roku Polacy wydali na alkohol 27,5 mld zł. W dalszym ciągu Polacy najchętniej sięgają po piwo i wódkę, jednak coraz częściej zamieniają je na whisky i wino – podaje „Rzeczpospolita”.
– Od października 2011 r. do września 2012 r. wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększyła się o 4,6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – mówi Michał Bezuch, analityk firmy badawczej Nielsen w rozmowie z dziennikiem. Wódka traci konsumentów na rzecz whisky. Wartość sprzedaży szkockiej zwiększyła się w ciągu ostatniego roku o blisko 22 proc. – analizuje gazeta.

W Polsce nie mija moda na wina gronowe. Wydajemy na nie już niemal 1,3 mld zł rocznie. Od października 2011 r. do września 2012 r. wartość tej części alkoholowego rynku urosła o 11,4 proc.

Eb, ekonomia24.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...