Rodzinna kawiarnia z Niemiec wygrała z Apple

Dodano:
(fot. Apple)
Rodzinna kawiarnia z Niemiec, Apfelkind wygrała z amerykańskim koncernem produkujący Apple m.in. iPhone’y. Chodziło o prawa autorskie do wykorzystywania wizerunku jabłka.
Według prawników Apple, logo Apfelkind było zbyt podobne do logo ich firmy. Firma jednak po dwuletniej batalii prawnej wycofała swój pozew z niemieckiego urzędu patentowego bez podania przyczyny.

Apple wcześniej tłumaczyło, że logo kawiarni, na którym widnieje jabłko z wpisaną twarzą dziecka jest zbyt podobne do ich logo – nadgryzionego jabłka.

Christin Romer, założycielka kawiarni zarejestrował znak graficzny w urzędzie patentowym, a 4 miesiące później otrzymała list od Apple, w którym zarzucano jej naruszenie praw autorskich.

Kiedy Romer nie zgodziła się na rezygnację ze swojego logo, Aplle zasugerował ugodę, w której kobieta zobowiąże się do nieużywania znaku towarowego na żadnych sprzętach elektronicznych, co Romer odrzuciła.

Sprawa ciągnęła się przez dwa lata, jednak ostatecznie Apple wycofał swoją skargę.

Russia Today, ml
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...