Deichmann musi zapłacić za łamanie praw konsumentów
Dodano:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył kary na dwa sklepy internetowe – Deichmann Obuwie oraz Avans.
Zdaniem UOKiK Deichman Obuwie zastosował niezgodny z prawem zapis w regulaminie sklepu, informując że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Zdaniem urzędu, konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w Internecie. Ponadto zastrzegał, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania. Zgodnie z prawem każdy kupujący przez Internet może po otrzymaniu paczki sprawdzić jej zgodnośc z umową poprzez otwarcie i przymierzenie obuwia bez utraty prawa do zwrotu. Kara nałożona na sklep Deichmann Obuwie wyniosła 288 771 zł. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Zgodnie z prawem, w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy, a jego naprawą. Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany regulaminu, dlatego uniknął kary finansowej.
UOKiK, polskie Radio, ml
Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Zgodnie z prawem, w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy, a jego naprawą. Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany regulaminu, dlatego uniknął kary finansowej.
UOKiK, polskie Radio, ml