Deichmann musi zapłacić za łamanie praw konsumentów

Dodano:
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył kary na dwa sklepy internetowe – Deichmann Obuwie oraz Avans.
Zdaniem UOKiK Deichman Obuwie zastosował niezgodny z prawem zapis w regulaminie sklepu, informując że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Zdaniem urzędu, konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w Internecie. Ponadto zastrzegał, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania. Zgodnie z prawem każdy kupujący przez Internet może po otrzymaniu paczki sprawdzić jej zgodnośc z umową poprzez otwarcie i przymierzenie obuwia bez utraty prawa do zwrotu. Kara nałożona na sklep Deichmann Obuwie wyniosła 288 771 zł. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Zgodnie z prawem, w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy, a jego naprawą. Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany regulaminu, dlatego uniknął kary finansowej.

UOKiK, polskie Radio, ml
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...