Sąd podtrzymał decyzję UOKiK. Vision Express musi zapłacić 360 tys. zł
Dodano:
Sklepom internetowym nie wolno zastrzegać, że odstąpienie od umowy jest możliwe tylko gdy zwracany towar jest nieużywany oraz w oryginalnym i nienaruszonym stanie - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sąd podtrzymał decyzję UOKiK ws. sklepu internetowego Vision Express.
Wyrok dotyczy decyzji UOKiK z sierpnia 2012 roku. Urząd orzekł wówczas, iż "w regulaminie sklepu internetowego Vision Express znalazły się postanowienia niezgodne z prawem i naruszające interesy konsumentów".
UOKiK stwierdził, że "przedsiębiorca zastrzegał m.in., że odstępując od umowy klient mógł zwrócić tylko produkt nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie".
- Kupując przez internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu przed zawarciem transakcji. Dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu – w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy - informuje UOKiK.
Kara nałożona na Vision Express wyniosła ponad 360 tys. zł. Wyrok nie jest prawomocny.
tvn24bis.pl
UOKiK stwierdził, że "przedsiębiorca zastrzegał m.in., że odstępując od umowy klient mógł zwrócić tylko produkt nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie".
- Kupując przez internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu przed zawarciem transakcji. Dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu – w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy - informuje UOKiK.
Kara nałożona na Vision Express wyniosła ponad 360 tys. zł. Wyrok nie jest prawomocny.
tvn24bis.pl