Poczta Polska i Orange Polska mają kontrakt z PGE o wartości prawie 32 mln zł

Dodano:
Logo PGE (fot. mat. prasowe)
Poczta Polska w konsorcjum z Orange Polska i Poczta Polska Usługi Cyfrowe (operator platformy Envelo) wygrały przetarg organizowany przez Polską Grupę Energetyczną Obrót (PGE Obrót) na przygotowywanie i dostarczanie do klientów faktur i korespondencji w formie przesyłek listowych i elektronicznych. Wartość kontaktu wynosi blisko 32 mln zł.

Realizacja usług na rzecz PGE została podzielona pomiędzy konsorcjantów w taki sposób, aby wykorzystać posiadane przez te podmioty kompetencje i doświadczenie - Poczta Polska będzie odpowiedzialna za doręczanie przesyłek, Poczta Polska Usługi Cyfrowe udostępni platformę Envelo, umożliwiającą przygotowanie dokumentów oraz wysyłkę e-faktur, natomiast Orange Polska zrealizuje wydruk faktur i innej dokumentacji zleconej przez PGE.

"To wyraz zaufania dla Poczty Polskiej, która dziś jest jedyną firmą na rynku pocztowym zdolną do świadczenia dobrych i bezpiecznych usług pocztowych na terenie całego kraju" - powiedział dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w PP Łukasz Gołębiowski, cytowany w komunikacie.

Poczta Polska poza PGE doręcza także przesyłki listowe dla klientów Taurona i Enei. W przypadku Enei jest to ok. 2 mln listów poleconych, 5 mln przesyłek nierejestrowanych i kilka tysięcy przesyłek kurierskich, głównie na terenie kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Wartość tej trzyletniej umowy wynosi prawie 35 mln zł.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.

(ISBnews)

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...