Pomarańczowa Idea
Według komunikatu, opłata licencyjna za korzystanie z marki Orange ma wynosić 1,6 proc. obrotu PTK Centertel. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością przedłużenia.
Operator komórkowy oczekuje, że wprowadzenie nowej marki będzie miało pozytywny wpływ na jego wyniki, bazę klientów i wzrost przychodów oraz rentowność spółki.
Jak podkreślono w komunikacie, klienci dzięki zmianie marki mają zyskać dostęp do dodatkowych produktów i usług.
Orange jest jednym z największych na świecie operatorów telefonii komórkowej. Świadczy usługi w 18 krajach 54 milionom klientów. W 2004 r. Orange miała 19,7 mld euro przychodów. Marka Orange pojawiła się po raz pierwszy na rynku brytyjskim 28 kwietnia 1994 r.
Orange jest podmiotem zależnym od France Telecom, który jest większościowym udziałowcem w TP. Telekomunikacja Polska SA ma 66 proc. udziałów w PTK Centertel. Resztę akcji operatora ma podmiot zależny od France Telecom.
ss, pap