Orlen i PZU stworzą dom mediowy. UOKiK dał zielone światło
Obie firmy informowały o swoich planach już pod koniec lipca. W komunikacie podawano wówczas, że „posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe”. Firmy zakładając własny dom mediowy chcą zoptymalizować finansowanie swoich kampanii reklamowych i wspólnie planować obecność w mediach. Do najważniejszych zadań nowej spółki mają należeć odpowiednie wykorzystanie zaangażowania Orlenu w sport, a w tym głównie sponsoringu zespołu ROKiT Williams Racing, w którego barwach jeździ Robert Kubica. Dom mediowy ma się zająć także rebrandingiem stacji paliw w regionie.
PKN Orlen jest spółką dominującą grupy kapitałowej Orlen, której największym akcjonariuszem jest Skarb Państwa – posiadający około 27,52 proc. akcji oraz głosów na walnym zgromadzeniu, aktywnym przede wszystkim w sektorze rafinacji oraz sprzedaży paliw i produktów pokrewnych na obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w tym w szczególności na terenie Polski. To najcenniejzsa marka w Polsce, która wyceniana jest na 4,7 mld złotych.
Podobnie w PZU największym akcjonariuszem jest Skarb Państwa – posiadający ok. 34,19 proc. akcji oraz głosów na walnym zgromadzeniu. Grupa aktywna jest w sektorze ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń majątkowych, produktów inwestycyjnych, emerytalnych, ochrony zdrowia i bankowości.