Playboy znów trafia na giełdę. Historia zatoczyła koło, ale ten ruch uratuje markę
Imperium nieżyjącego Hugh Hefnera łączy się z inną firmą, Mountain Crest, w ramach umowy, która wycenia Playboya na 381 milionów dolarów i obejmuje 142 miliony dolarów długu.
Playboy zmienił swój model biznesowy i przestał drukować swój słynny magazyn na początku tego roku. Obecnie określa się jako firma zajmująca się produktami konsumenckimi, która obejmuje zdrowie seksualne, odzież i gry.
Magazyn, który już nie istnieje (także w Polsce, rodzimy wydawca zamknął tytuł na polskim rynku w grudniu 2019 roku), został opublikowany po raz pierwszy w 1953 roku. Teraz Playboy zamknął go, ponieważ przegrał z rywalizacją konkurencji online.
Teraz Playboy umieszcza swoje słynne logo króliczka na produktach takich jak bielizna, gry cyfrowe i pielęgnacja.
– Przykład Playboya wskazuje na kluczową wartość brandingu – powiedział Nirgunan Tiruchelvam, szef działu Consumer Sector Equity Research w firmie analitycznej Tellimer. – Publikowanie czasopism to biznes bez przyszłości, ale na szczęście Playboy zmienił swój model biznesowy.
Długa historia króliczka
Hugh Hefner założył Playboy Enterprises w 1953 roku. Pierwszy magazyn firmy w grudniu tego roku miał na okładce Marilyn Monroe.
Nagie zdjęcia przysporzyły firmie sławy, a drukowany magazyn stał się centralnym punktem jej działalności przez dziesięciolecia.
Jednak wraz z nadejściem epoki cyfrowej sprzedaż spadła i przeniosła się do innych przedsięwzięć, takich jak współpraca z markami modowymi, takimi jak Marc Jacobs.
Hugh Hefner zmarł w 2017 roku w wieku 91 lat, a jego rodzina sprzedała swój 35 proc. udział funduszowi inwestycyjnemu skoncentrowanemu na technologii już w następnym roku. Playboy nadal publikuje artykuły i zdjęcia w internecie.
Czek in blanco
Oczekuje się, że fuzja z Mountain Crest zostanie sfinalizowana na początku 2021 roku, a następnie nowa firma pojawi się na giełdzie Nasdaq, amerykańskim indeksie giełdowym, który zawiera firmy technologiczne, takie jak Apple, Amazon i firma macierzysta Google – Alphabet.
Mountain Crest jest spółką SPAC, często określaną jako „spółka czekowa in blanco”. Firmy te są zakładane wyłącznie w celu zakupu prywatnej firmy, aby połączyć się z nią, a następnie wejść na giełdę. Jest postrzegana jako szybsza droga do rynków publicznych, ale z mniejszą kontrolą.