CD Projekt przedstawił wyniki finansowe tuż przed premierą Cyberpunka 2077. „Najlepszy kwartał od lat”

Dodano:
CD Projekt Źródło: Shutterstock / Grand Warszawski
CD Projekt RED przedstawił wyniki finansowe spółki za trzeci kwartał 2020 roku, czyli na chwilę przed premierą swojego długo oczekiwanego hitu Cyberpunk 2077. Firma osiągnęła 105 mln przychodów i 23 mln zł zysku netto. Zaznaczono także, że praca zdalna spowodowana koronawirusem zostaje przedłużona do marca 2021 roku.

W spotkaniu wynikowym wzięli udział prezes spółki Adam Kiciński i dyrektor finansowy Piotr Nielubowicz. Ten drugi zaznaczył, że firma osiągnęła 105 mln zł przychodów ze sprzedaży, a skonsolidowany zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym o blisko 60 proc. i wyniósł ponad 23 mln zł. Co ciekawe, większość przychodów nadal stanowi sprzedaż Wiedźmina 3.

– Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum – podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą GWINT oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. – komentuje Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. Przyznał także, że pierwsze informacje o zyskach ze sprzedaży Cyberpunka firma będzie mogła podać w wynikach finansowych za IV kwartał 2020 roku.

Cyberpunk 2077. Nowy bestseller

Przedstawiciele firmy odnieśli się także do przedsprzedaży gry Cyberpunk 2077, która będzie miała premierę 10 grudnia.

– Ilość odwołanych preorderów gry była marginalna. Mamy nadzieję, że uda nam się namówić tych graczy do ponownego zakupu gry – powiedział Piotr Nielubowicz. Dyrektor finansowy powiedział również, że większość wydatków marketingowych stanowią rynki zagraniczne. – Polska jest odpowiedzialna za 2-4 proc. naszych przychodów – przyznał.

– Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka – ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Wydatki na kampanię reklamową

W ostatnich tygodniach CD PROJEKT RED ogłosił szereg kolaboracji w ramach marki Cyberpunk. Studio realizuje projekty m.in. z Porsche, Nvidią, Adidasem czy Sprite. Kampania reklamowa skierowana jest na 55 krajów i 35 języki. Firma przypomina jednak, że największy nacisk na promocje skierowano na pierwsze dni grudnia.

Najnowszy trailer z rozgrywką na konsoli PlayStation zaliczył 23 miliony wyświetleń w niecałe 3 dni na platformie YouTube.

Źródło: WPROST.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...