Lego się nie starzeje. Firma pokazała wyniki i rozpycha się na nowym rynku
Za firmą Lego świetne półrocze. W sześciu pierwszych miesiącach 2021 roku Lego Group wypracowała 23 mld koron duńskich (, czyli 14,26 mld zł) przychodu. To o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto producenta klocków sięgnął 6,3 mld koron i był o 140 proc. wyższy niż rok temu – relacjonuje serwis Bankier.
Firma suchą stopą przeszła przez pandemiczny 2020 rok. Jej przychody wzrosły wówczas o 13 proc., natomiast zysk netto o 19 proc.
Nie obyło się bez restrukturyzacji, która objęła zwolnienia
Czasy się zmieniają, a dzieci (i wielu dorosłych) nadal chcą się bawić klockami Lego. Firma nadal musi jednak zaskakiwać nowościami, stąd regularnie pojawiają się nowe serie, często nawiązujące do popularnych filmów i seriali. Kilka lat temu tych serii było już zbyt wiele i firma musiała zrezygnować z mniej popularnych. Mocno przy tej okazji „pokiereszowano” katalog oferowanych produktów, ale był to element szerszej restrukturyzacji. Firma ograniczyła nie tylko liczbę produktów, ale i zatrudnienie. Obecne dobre wyniki finansowe są pokłosiem decyzji z 2017 roku.
Czas pokazał, że firma prawidłowo oceniła, które kolekcje cieszą się największą popularnością. Z ostatniego raportu finansowego wynika, że wzrost odnotowano we wszystkich segmentach produktów – najlepiej sprzedawały się Lego City, Lego Star Wars, Lego Harry Potter, Lego Creator Expert i Lego Technic. Dwie ostatnie grupy klocków są zaprojektowane z myślą nie tylko o dzieciach, ale i dorosłych.
Chiny to najbardziej perspektywiczny rynek
Lego zaprasza swoich małych i dużych fanów do sklepów firmowych. Na całym świecie jest ich 737, z czego aż 291 w Chinach. To najbardziej perspektywiczny rynek, czego dowodzi fakt, że spośród 60 placówek, które zostały otwarte w pierwszej połowie 2021 r., aż 40 znajduje się w Chinach. W Polsce działają tylko dwa sklepy firmowe i oba znajdują się w Warszawie: w Galerii Mokotów i w Arkadii.
Lego to firma duńska. Firmy skandynawskie duży nacisk kładą na ochronę środowiska i w tym kierunku zmierza także producent klocków. Firma zobowiązała się, że do 2030 r. wszystkie produkowane przez nią klocki będą produkowane z odpadów, zaś od przyszłego roku w pudełkach z klockami nie znajdziemy już plastikowych woreczków, które zastąpione zostaną opakowaniami papierowymi.
W 2022 roku firma Lego będzie obchodziła 90. rocznicę powstania.