Lego się nie starzeje. Firma pokazała wyniki i rozpycha się na nowym rynku

Lego się nie starzeje. Firma pokazała wyniki i rozpycha się na nowym rynku

Dziecko z popularnymi klockami
Dziecko z popularnymi klockami Źródło: Fotolia / YakobchukOlena
Czasy się zmieniają, producenci nieustannie wypuszczają na rynek nowe zabawki, ale klocki Lego zdają się pozostawać odporne na jakiekolwiek zawirowania. Najwięcej sił duńska firma rzuciła na Chiny. Co trzeci sklep firmowy Lego znajduje się właśnie w tym kraju.

Za firmą Lego świetne półrocze. W sześciu pierwszych miesiącach 2021 roku Lego Group wypracowała 23 mld koron duńskich (, czyli 14,26 mld zł) przychodu. To o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto producenta klocków sięgnął 6,3 mld koron i był o 140 proc. wyższy niż rok temu – relacjonuje serwis Bankier.

Firma suchą stopą przeszła przez pandemiczny 2020 rok. Jej przychody wzrosły wówczas o 13 proc., natomiast zysk netto o 19 proc.

Nie obyło się bez restrukturyzacji, która objęła zwolnienia

Czasy się zmieniają, a dzieci (i wielu dorosłych) nadal chcą się bawić klockami Lego. Firma nadal musi jednak zaskakiwać nowościami, stąd regularnie pojawiają się nowe serie, często nawiązujące do popularnych filmów i seriali. Kilka lat temu tych serii było już zbyt wiele i firma musiała zrezygnować z mniej popularnych. Mocno przy tej okazji „pokiereszowano” katalog oferowanych produktów, ale był to element szerszej restrukturyzacji. Firma ograniczyła nie tylko liczbę produktów, ale i zatrudnienie. Obecne dobre wyniki finansowe są pokłosiem decyzji z 2017 roku.

Czas pokazał, że firma prawidłowo oceniła, które kolekcje cieszą się największą popularnością. Z ostatniego raportu finansowego wynika, że wzrost odnotowano we wszystkich segmentach produktów – najlepiej sprzedawały się Lego City, Lego Star Wars, Lego Harry Potter, Lego Creator Expert i Lego Technic. Dwie ostatnie grupy klocków są zaprojektowane z myślą nie tylko o dzieciach, ale i dorosłych.

Chiny to najbardziej perspektywiczny rynek

Lego zaprasza swoich małych i dużych fanów do sklepów firmowych. Na całym świecie jest ich 737, z czego aż 291 w Chinach. To najbardziej perspektywiczny rynek, czego dowodzi fakt, że spośród 60 placówek, które zostały otwarte w pierwszej połowie 2021 r., aż 40 znajduje się w Chinach. W Polsce działają tylko dwa sklepy firmowe i oba znajdują się w Warszawie: w Galerii Mokotów i w Arkadii.

Lego to firma duńska. Firmy skandynawskie duży nacisk kładą na ochronę środowiska i w tym kierunku zmierza także producent klocków. Firma zobowiązała się, że do 2030 r. wszystkie produkowane przez nią klocki będą produkowane z odpadów, zaś od przyszłego roku w pudełkach z klockami nie znajdziemy już plastikowych woreczków, które zastąpione zostaną opakowaniami papierowymi.

W 2022 roku firma Lego będzie obchodziła 90. rocznicę powstania.

Czytaj też:
Dzieci coraz częściej połykają popularne zabawkowe kulki magnesowe. Lekarze apelują do rodziców o ostrożność

Opracowała:
Źródło: Bankier