Tony stali i betonu na zakopiance. GDDKiA prezentuje postęp prac

Dodano:
Budowa wiaduktów na zakopiance Źródło: X / GDDKiA Kraków
Trwa budowa zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, który umożliwi kierowcom przemieszczanie się między Krakowem a Nowym Targiem dwupasmową jezdnią. Włoskiemu wykonawcy nie udało się w terminie wykonać pracy na innym odcinku – oddanie tunelu pod Luboniem Małym będzie opóźnione.

7 lutego minął termin oddania do użytku tunelu drogowego budowanego pod górą Luboń Mały w ciągu nowej zakopianki między Naprawą a Skomielną Białą. Drogowcy przewidują, że prace potrwają jeszcze co najmniej trzy miesiące.

– Budowa linii zasilającej tunel od strony Lubnia została wykonana w 100 proc. W budynku technicznym, który powstał przed portalem północnym montowane są trasy kablowe, 8 km połączeń kablowych średniego napięcia. Budynek jest związany z zapleczem energetycznym tunelu, w którego skład wchodzą pomieszczenia techniczne przeznaczone na umieszczenie transformatorów, pomieszczenia przeznaczone na rozdzielnie przeciwpożarowe i szafy systemu sterowania – wyliczała w rozmowie z „Gazetą Krakowską” Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Trwają prace na odcinku Rdzawka – Nowy Targ

Obecnie trwają prace na odcinku DK 47 Rdzawka – Nowy Targ. GDDKiA informuje, że pod koniec marca na tym odcinku zakopianki wykonywano m.in. takie prace:

  • betonowanie fundamentów oraz słupa na wiadukcie drogowym WD-102 w Rdzawce;
  • zbrojenie i betonowanie fundamentów na wiadukcie drogowym WD-103 w Rdzawce;
  • zbrojenie i betonowanie ustroju nośnego na obiekcie WD-105 w Rdzawce;
  • gwoździowanie muru oporowego w okolicy obiektu WD-105 w Rdzawce;
  • przygotowanie podłoża pod rusztowanie, montaż rusztowań, deskowanie oraz zbrojenie ustroju nośnego na moście drogowym MD-108 w Klikuszowej;
  • zbrojenie i betonowanie ustroju nośnego na moście drogowym MD-109 w Klikuszowej;
  • zbrojenie i betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie elementów ustroju nośnego oraz przygotowanie podłoża pod przesuwanie stanowiska do nasuwania na obiekcie WD-112 w Lasku;
  • zbrojenie ustroju nośnego na wiadukcie drogowym WD-113 w Lasku;
  • przygotowanie podłoża pod rusztowanie, montaż rusztowań oraz deskowanie ustroju nośnego na wiadukcie drogowym WD-113A w Lasku.

Na ponad 16-kilometrowym odcinku zaplanowano cztery bezkolizyjne węzły drogowe, 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady), przebudowane będą drogi lokalne. Domknięcie tej inwestycji oznaczać będzie, że Kraków zostanie połączony z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całej długości.

Koniec prac planowany jest na październik 2023 roku. Pod koniec marca GDDKiA oceniała zaawansowanie robót budowlanych na 46 procent.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...