Tony stali i betonu na zakopiance. GDDKiA prezentuje postęp prac

Tony stali i betonu na zakopiance. GDDKiA prezentuje postęp prac

Budowa wiaduktów na zakopiance
Budowa wiaduktów na zakopiance Źródło:X / GDDKiA Kraków
Trwa budowa zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, który umożliwi kierowcom przemieszczanie się między Krakowem a Nowym Targiem dwupasmową jezdnią. Włoskiemu wykonawcy nie udało się w terminie wykonać pracy na innym odcinku – oddanie tunelu pod Luboniem Małym będzie opóźnione.

7 lutego minął termin oddania do użytku tunelu drogowego budowanego pod górą Luboń Mały w ciągu nowej zakopianki między Naprawą a Skomielną Białą. Drogowcy przewidują, że prace potrwają jeszcze co najmniej trzy miesiące.

– Budowa linii zasilającej tunel od strony Lubnia została wykonana w 100 proc. W budynku technicznym, który powstał przed portalem północnym montowane są trasy kablowe, 8 km połączeń kablowych średniego napięcia. Budynek jest związany z zapleczem energetycznym tunelu, w którego skład wchodzą pomieszczenia techniczne przeznaczone na umieszczenie transformatorów, pomieszczenia przeznaczone na rozdzielnie przeciwpożarowe i szafy systemu sterowania – wyliczała w rozmowie z „Gazetą Krakowską” Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Trwają prace na odcinku Rdzawka – Nowy Targ

Obecnie trwają prace na odcinku DK 47 Rdzawka – Nowy Targ. GDDKiA informuje, że pod koniec marca na tym odcinku zakopianki wykonywano m.in. takie prace:

  • betonowanie fundamentów oraz słupa na wiadukcie drogowym WD-102 w Rdzawce;
  • zbrojenie i betonowanie fundamentów na wiadukcie drogowym WD-103 w Rdzawce;
  • zbrojenie i betonowanie ustroju nośnego na obiekcie WD-105 w Rdzawce;
  • gwoździowanie muru oporowego w okolicy obiektu WD-105 w Rdzawce;
  • przygotowanie podłoża pod rusztowanie, montaż rusztowań, deskowanie oraz zbrojenie ustroju nośnego na moście drogowym MD-108 w Klikuszowej;
  • zbrojenie i betonowanie ustroju nośnego na moście drogowym MD-109 w Klikuszowej;
  • zbrojenie i betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie elementów ustroju nośnego oraz przygotowanie podłoża pod przesuwanie stanowiska do nasuwania na obiekcie WD-112 w Lasku;
  • zbrojenie ustroju nośnego na wiadukcie drogowym WD-113 w Lasku;
  • przygotowanie podłoża pod rusztowanie, montaż rusztowań oraz deskowanie ustroju nośnego na wiadukcie drogowym WD-113A w Lasku.

twitter

Na ponad 16-kilometrowym odcinku zaplanowano cztery bezkolizyjne węzły drogowe, 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady), przebudowane będą drogi lokalne. Domknięcie tej inwestycji oznaczać będzie, że Kraków zostanie połączony z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całej długości.

Koniec prac planowany jest na październik 2023 roku. Pod koniec marca GDDKiA oceniała zaawansowanie robót budowlanych na 46 procent.

Czytaj też:
Powoli zbliża się koniec historii pod tytułem „budowa zakopianki”. Już ostatnia prosta