Sztuczna inteligencja ma zwiększyć sprzedaż obuwia. Zalando wdroży ChatGPT

Dodano:
Osobisty asystent Zalando Źródło: Zalando
Czy sztuczna inteligencja zadomowi się na rynku e-commerce? Znana platforma sprzedażowa wkrótce wdroży ChatGPT w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. Wszystko po to, by odmienić rynek mody i zwiększyć sprzedaż odzieży oraz obuwia.

Sztuczna inteligencja staje się częścią nowoczesnej globalnej gospodarki. AI zadomowił się już w wielu branżach, wkrótce może stać się przełomowym rozwiązaniem także w handlu elektronicznym. Już dziś korzystają z niego największe tuzy sektora e-commerce takie jak: Amazon, Apple, Google, IBM, Intel czy Microsoft.

Firma wprowadzi osobistego asystenta mody

Do tego grona zamierza dołączyć Zalando. „Wysyłkowy sklep internetowy już zapowiedział, że wprowadzi „osobistego asystenta mody”, który będzie wykorzystywał ChatGPT rozwijany przez OpenAI” — informuje portal wiadomocihandlowe.pl. Jak wynika z zapowiedzi tej firmy, sztuczna inteligencja pojawi się zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej platformy.

Rozwiązanie oparte o ChatGPT będzie widoczne dla klientów. Firma zamierza wykorzystać potencjał generatywnej technologii AI, by wzmocnić doświadczenie odkrywania mody online. Nowoczesna technologia pozwoli klientom na zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą. Ma pomóc w intuicyjnym poruszaniu się po asortymencie firmy.

W co mam się ubrać sztuczna inteligencjo? Asystent udzieli nam odpowiedzi

Wchodząc na stronę internetową firmy, klienci będą mogli zapytać sztuczną inteligencję „w co mają się ubrać” na spotkanie, uroczystość czy wesele. Asystent weźmie pod uwagę nie tylko rangę wydarzenia, ale sprawdzi również, jaka będzie pogoda we wskazanym przez każdego klienta miejscu i czasie. Następnie udzieli odpowiedzi i uzasadni swój wybór w formie pisemnej. Sztuczna inteligencja zarekomenduje nam odpowiedni strój na daną okazję. Na tym jednak nie koniec.

Zdaniem przedstawicieli firmy Zalando ChatGPT odmieni nie tylko internetowy handel. „Rekomendacja w przyszłości może zostać połączona z informacjami o preferencjach klientów” — czytamy w komunikacie. Al przeanalizuje ulubione marki klientów oraz dostępne produkty w ich rozmiarach. Ma to zapewnić jeszcze bardziej spersonalizowany dobór ubrań.

Wersja beta startuje w języku niemieckim i angielskim. Na razie tylko cztery kraje

„Jako lider e-commerce w branży modowej, który jest na rynku od 15 lat, konsekwentnie korzystamy z nowych technologii, aby udoskonalać doświadczenie zakupowe użytkowników naszej platformy. Jesteśmy podekscytowani eksperymentowaniem z ChatGPT, by wspierać naszych klientów w odkrywaniu mody, którą pokochają” – twierdzi Tian Su, VP Personalization & Recommendation w Zalando.

Wprowadzenie osobistego asystenta ma być pierwszym znaczącym krokiem w kierunku rozwoju nowych funkcji. Wiosną wersja beta zostanie udostępniona wybranej grupie klientów. Asystent będzie dostępny w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Źródło: WPROST.pl / Wprost.pl/Wiadomoscihandlowe.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...