Dior nie zerwał kontraktu z Johnnym Deppem. Reklamowana przez niego woda z rekordem sprzedaży
Gdy w procesie z byłą żoną Amber Heard szala zwycięstwa zaczęła przesuwać się w kierunku Johnny’ego Deppa, latem zeszłego roku sprzedaż wód toaletowych i perfum Dior Sauvage zaczęła gwałtownie rosnąć. W czerwcu 2022 roku serwisBusinness Of Fashion informował, że w pierwszej połowie roku dział perfum i kosmetyków macierzystej spółki LVMH zanotował 13-procentowy wzrost sprzedaży, co oznacza wzrost przychodów o 3,7 mld dolarów. Za finansowy sukces pierwszego półrocza w dużej mierze odpowiadał właśnie Dior Sauvage, którego ambasadorem jest od samego początku Johnny Depp.
Johnny Depp przeciwko Amber Heard. Disney nie wytrzymał napięcia
Menedżerowie Diora mogli sobie pogratulować odwagi. Gdy aktor zaczął tłumaczyć się z zarzutów o stosowanie przemocy wobec byłej żony, z którą rozwiódł się w 2017 roku, część firm zrezygnowało ze współpracy z nim. Najbardziej bolesna dla gwiazdora musiała być decyzja Disneya, któryrozwiązał kontrakt na realizację kolejnej części „Piratów z Karaibów”.Dior zaryzykował dalszą współpracę i realizował kolejne kampanie reklamowe. Czas pokazał, że to się opłacało. Wzrost zainteresowania promowanym przez Deppa zapachem można rozumieć jako sygnały wsparcia, które wysyłali jego fani: „wierzymy ci, jesteśmy z tobą”.
– Johnny Depp zawsze będzie wdzięczny wszystkim, którzy wspierali go podczas procesu, a w szczególności marce Dior, który był niezłomny i niezachwiany w swoim wsparciu – powiedział rzecznik aktora w jednym z wywiadów.
W pierwszych miesiącach 2022 roku liczba wyszukiwań perfum Dior Sauvage w Google’u wzrosła o 48 proc., a za wyszukiwaniem szły też decyzje zakupowe. Perfumy reklamowane przez Johnny’ego Deppa zyskały tytuł najlepiej sprzedającego się zapachu na świecie.
Kontrakt za 20 mln dolarów
Johnny Depp jest ambasadorem zapachu Sauvage od początku jego istnienia, czyli od 2015 roku. Marketingowcy szukali kogoś, kto będzie odpowiadał wizerunkowi „dzikiego rockmana” i Depp wpasował się w te oczekiwania idealnie.
Teraz, gdy nazwisko gwiazdora nie jest już kojarzone z przemocą domową, Dior idzie za ciosem i chce zacieśnić współpracę. Strony przedłużyły umowę na kolejne trzy lata, ale jest bardziej korzystna niż dotychczasowe, gdyż gwiazdor ma otrzymać z jej tytułu 20 mln dolarów. To sporo więcej niż zgarniają inni popularni koledzy po fachu: średnio rocznie ich konta zasilane są kwotą od 2 do 4 mln dolarów rocznie.