Nowy gracz wchodzi na rynek e-commerce w Polsce. Jest nim chiński sklep internetowy
Ta wiadomość zelektryzowała nie tylko branżę spożywczą w całym kraju. Jest także szeroko komentowana przez internautów w mediach społecznościowych. Chodzi o chiński sklep internetowy z żywnością i artykułami przemysłowymi, który zdecydował się wejść na polski rynek. Opinie na ten temat są podzielone, począwszy od obaw właścicieli małych sklepów osiedlowych, a skończywszy na nowym asortymencie za niższą cenę dla osób mniej zamożnych.
Branża e-commerce. Klienci liczą na zakup tańszych produktów
Zdaniem wielu osób nowy gracz na polskim rynku będzie musiał ostro rywalizować z dotychczasowymi potentatami. Internauci nie ukrywają, że liczą na znacznie niższe ceny produktów. – Może teraz produkty będą tańsze? – zastanawiają się konsumenci. – Ta drożyzna nie ustępuje, cały czas drenuje nasze portfele — twierdzą. Ofertę chińskiego sklepu z zainteresowaniem będą obserwować ludzie młodzi. Aż 90 proc. z nich kupuje online, z czego połowa robi to regularnie.
Chiński supermarket internetowy Ochama dotychczas działał w kilku europejskich krajach. W ubiegłym roku sieć weszła na holenderski rynek, gdzie prowadziła testy sprzedaży swoich produktów. Marka należy do firmy Jingdong (JD.com), giganta branży e-commerce. W Państwie Środka jej sklepy sprzedają całą gamę produktów. Na długiej liście znajduje się zarówno świeża żywność, odzież, elektronika, jak i kosmetyki.
Chiński supermarket internetowy planuje ekspansję połowy Europy
W środę 11 października spółka poinformowała, że po udanych testach w Holandii, zamierza poszerzyć swoją działalność na inne europejskie kraje. Sieć planuje ekspansję w dziewiętnastu państwach, w tym również i w Polsce. Dzięki wejściu na nowe rynki, zasięg marki obejmie 24 kraje Starego Kontynentu. Wcześniej chińska sieć rozpoczęła działalność we Francji, Niemczech, Belgii i w Luksemburgu.
Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl chińska firma działa w łączonym modelu online i offline. Sklep będzie oferował zamówienia internetowe. Klienci będą mogli odebrać produkty osobiście w punktach firmy lub skorzystać z dostawy do domu.
Zamawiasz produkty w Polsce. Zakupy będą pakowane w Holandii
Zainteresowani klienci muszą uzbroić się w cierpliwość. Na chwilę obecną dostawy nie będą realizowane z Polski, mimo iż w Polsce JD.com ma swoje magazyny i współpracuje z największą w kraju siecią detaliczną, na której zlecenie prowadzi fulfillment dla sklepu internetowego Biedronka Home.
„Skąd w takim razie będą wychodziły przesyłki?” – zastanawiają się internauci. „Wszystkie zamówienia, zanim trafią do klientów, zostaną zapakowane w automatycznym magazynie Ochama w Holandii” — czytamy. Do holenderskich, niemieckich i belgijskich konsumentów trafią następnego dnia.
Spółka ma ambitne plany, wśród nich jest budowa ponad pół tysiąca punktów odbioru. „Ochama aktywnie współpracuje z dostawcami w celu wprowadzenia dodatkowych elastycznych przedziałów czasowych odbioru dla większej wygody” — informuje spółka na łamach portalu.