Pracownicy nie chcą świątecznych prezentów. Oczekują od szefa czegoś innego

Dodano:
Prezent w pracy Źródło: Grafton Recruitment
Tylko co dziesiąty pracownik oczekuje od pracodawcy niepieniężnego prezentu świątecznego, z czego zaledwie 4 proc. chciałoby otrzymać upominek - wynika z badania Gi Group Holding. Dla zdecydowanej większości najlepszy prezent to premia.

Gi Group Holding przeprowadził badanie na grupie blisko 600 pracowników w kwestii świątecznych benefitów. Okazuje się, że tylko 12 proc. respondentów liczy na niepieniężną (czyli prezentową) formę benefitu świątecznego. Z tej grupy prawie połowa (47 proc.) chciałaby dostać kartę prezentową na zakupy. Na upominek firmowy wskazało zaledwie 4 proc. ankietowanych.

„Premia daje pracownikom wolność wyboru"

Eksperci wskazują kilka przyczyn tego stanu rzeczy. – Premia pieniężna daje pracownikom wolność wyboru w zakresie tego, jak chcą wykorzystać otrzymane środki. Ponadto święta to czas, kiedy wiele osób ponosi duże wydatki, a dodatkowa gotówka może pomóc w pokryciu tych kosztów. To ważne szczególnie w okresie ekonomicznej niepewności, nie tylko dla osób o ograniczonych dochodach, ale także dla specjalistów czy managerów – komentuje Małgorzata Parzych ekspert ds. Administracji Personalnej i Legalizacji Zatrudnienia Cudzoziemców w Grafton Recruitment.

Na pytanie o wymarzoną formę prezentu od pracodawcy aż 88 proc. ankietowanych wskazuje premię. Vouchery czy prezenty mogą być równie wartościowe a nawet droższe, jednak nie są postrzegane tak samo. – Firmy lubią skupiać się na prezentach w formie fizycznej, ponieważ w wielu przypadkach mogą potraktować je jako koszty uzyskania przychodu, więc zmniejszają ich obowiązki podatkowe. W przypadku świadczenia pieniężnego i zatrudnienia na umowę o pracę trzeba brać również pod uwagę konieczność opłacenia większego ZUS-u – tłumaczy Parzych.

Na co liczą pracownicy?

Poza wspomnianą kartą upominkową, wśród niepieniężnych prezentów świątecznych pracownicy wskazywali również dodatkowy dzień wolny od pracy (37 proc.) i bilet na wydarzenie kulturalne (12 proc.).

Twórcy badania podkreślają, że pracownicy chcą otrzymywać prezenty, które będą dla nich stanowić realną wartość w postaci wsparcia domowego budżetu czy uwolnienia wolnego czasu. Pracodawcy powinni wziąć to pod uwagę przy wyborze świątecznych podarunków dla podwładnych.

Źródło: Materiały prasowe
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...