Polkomtel zapłaci niemal 12 milionów złotych za utrudnianie życia klientom?
UOKiK stwierdził, że spółka przyjęła wewnętrzne rozwiązania, mające zachęcić pracowników do zatrzymania jak największej liczby abonentów. Klienci, którzy zdecydowali się na rozwiązanie umowy, napotykali na różne utrudnienia, m.in. byli odsyłani do innych placówek bądź centrali w Warszawie, a pracownicy twierdzili, że nie są kompetentni by rozwiązać umowę. Według Urzędu, wielu klientom zasugerowano rozwiązanie umowy z innych przyczyn, niż zmiana regulaminu, co narażało ich na dodatkowe koszty. UOKiK uznał, że praktyki te były naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów.
Urząd ustalił też, że Polska Telefonia Cyfrowa, reklamując jedną z usług, umożliwiających darmowe połączenia w ramach wybranej grupy, nie informowała o wszystkich warunkach promocji. Zakwestionowane ulotki sugerowały, że z usługi mogą skorzystać wszyscy posiadacze abonamentu w sieci Era - tymczasem oferta była skierowana tylko do wybranych. Prezes Urzędu odstąpiła jednak od finansowego ukarania PTC, ponieważ spółka zobowiązała się zmienić zakwestionowane treści.
PAP, arb