Nasze podatki pójdą na reklamę producentów okien i drzwi

Dodano:
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Ponad 6 mln zł przeznaczono na Branżowy Program Promocji „Polskie Okna i Drzwi" opracowany przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z polskimi eksporterami. Jest to jeden z 15 branżowych programów promocji, na które resort wyda 70 mln złotych.

W ramach projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki pod nazwą „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” (poddziałania 6.5.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka) będzie promowanych 15 branż. Poza stolarką budowlaną będą to branże: meblarska, jubilerska, usług IT i ICT, produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych, przemysłu biotechnologicznego i farmaceutycznego, produkcji sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej, budownictwa, ochrony zabytków, kosmetyczna, maszyn i urządzeń górniczych, odzieżowa, turystyki medycznej, przemysłu obronnego oraz polskich specjalności żywnościowych.

Wydadzą nasze "bardzo duże pieniądze"

- Udało nam się uruchomić bardzo duże pieniądze na promocję polskiej gospodarki w bardzo innowacyjnym systemie bliskiej współpracą z branżą - powiedziała wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik. Dodała, że w ministerialnym programie wyłoniono najważniejsze branże dla polskiego eksportu, a stolarka budowlana została zaliczona do najbardziej obiecujących, tworzących nowe miejsca pracy i wpływających na wzrost Produktu Krajowego Brutto.

Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku oraz firmę Eltar. Konsorcjum będzie promować branżę na rynku niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim oraz szwedzkim. - Te akurat rynki wybrali producenci branżowi - powiedziała Antoniszyn-Klik.

Udział mogą wziąć firmy ze "znaczącym udziałem w eksporcie"

Firmy uczestniczące w programie wezmą udział w targach krajowych i zagranicznych, szkoleniach, misjach gospodarczych. Konsorcjum zorganizuje konferencje dla przedsiębiorców z branży w każdym z krajów objętych BPP, oraz spotkania dla przedstawicieli zagranicznych środowisk kupieckich, związanych z branżą stolarki okiennej i drzwiowej. Ponadto na zagranicznych targach powstaną branżowe stoiska.

- W programie mogą wziąć udział zarówno duże, jak i małe firmy, ale firma powinna mieć znaczący udział w eksporcie - powiedziała prezes firmy Eltar Elżbieta Tęsna. Udział w BPP zgłosiło 18 firm.

Około 2,5 tys. polskich producentów produkuje około 20 mln sztuk okien i drzwi rocznie. Prawie 60 proc. tej produkcji jest przeznaczone na eksport. Jego wartość szacuje się na ponad 950 mln euro rocznie.

zew, PAP

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...