Nasze podatki pójdą na reklamę producentów okien i drzwi

Nasze podatki pójdą na reklamę producentów okien i drzwi

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Ponad 6 mln zł przeznaczono na Branżowy Program Promocji „Polskie Okna i Drzwi" opracowany przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z polskimi eksporterami. Jest to jeden z 15 branżowych programów promocji, na które resort wyda 70 mln złotych.

W ramach projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki pod nazwą „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” (poddziałania 6.5.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka) będzie promowanych 15 branż. Poza stolarką budowlaną będą to branże: meblarska, jubilerska, usług IT i ICT, produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych, przemysłu biotechnologicznego i farmaceutycznego, produkcji sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej, budownictwa, ochrony zabytków, kosmetyczna, maszyn i urządzeń górniczych, odzieżowa, turystyki medycznej, przemysłu obronnego oraz polskich specjalności żywnościowych.

Wydadzą nasze "bardzo duże pieniądze"

- Udało nam się uruchomić bardzo duże pieniądze na promocję polskiej gospodarki w bardzo innowacyjnym systemie bliskiej współpracą z branżą - powiedziała wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik. Dodała, że w ministerialnym programie wyłoniono najważniejsze branże dla polskiego eksportu, a stolarka budowlana została zaliczona do najbardziej obiecujących, tworzących nowe miejsca pracy i wpływających na wzrost Produktu Krajowego Brutto.

Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku oraz firmę Eltar. Konsorcjum będzie promować branżę na rynku niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim oraz szwedzkim. - Te akurat rynki wybrali producenci branżowi - powiedziała Antoniszyn-Klik.

Udział mogą wziąć firmy ze "znaczącym udziałem w eksporcie"

Firmy uczestniczące w programie wezmą udział w targach krajowych i zagranicznych, szkoleniach, misjach gospodarczych. Konsorcjum zorganizuje konferencje dla przedsiębiorców z branży w każdym z krajów objętych BPP, oraz spotkania dla przedstawicieli zagranicznych środowisk kupieckich, związanych z branżą stolarki okiennej i drzwiowej. Ponadto na zagranicznych targach powstaną branżowe stoiska.

- W programie mogą wziąć udział zarówno duże, jak i małe firmy, ale firma powinna mieć znaczący udział w eksporcie - powiedziała prezes firmy Eltar Elżbieta Tęsna. Udział w BPP zgłosiło 18 firm.

Około 2,5 tys. polskich producentów produkuje około 20 mln sztuk okien i drzwi rocznie. Prawie 60 proc. tej produkcji jest przeznaczone na eksport. Jego wartość szacuje się na ponad 950 mln euro rocznie.

zew, PAP