Zaskakująco słabe wskaźniki koniunktury w eurolandzie

Dodano:
Po dobrym styczniu w lutym znów opadły wskaźniki koniunktury PMI dla strefy euro. Nie potwierdziły się żadne prognozy.
W eurolandzie huśtawka nastrojów. Analitykom coraz trudniej przepowiadać przyszłość. Wskaźnik PMI, opracowany przez Markit Economics i określający aktywność w biznesie, spadł w lutym do 49,3 pkt z 50,4 pkt w styczniu. Spodziewano się znaczniej mniejszego osłabienia koniunktury (do poziomu 49,7 pkt).

PMI w sektorze usług strefy euro, który w styczniu wzniósł się lekko powyżej granicy 50 pkt, w lutym opadł do 48,8 pkt. I w tym wypadku szacunki rozminę-ły się z rzeczywistością. Zakładano bowiem, że będzie to 49,4 pkt.

Stało się inaczej mimo sporego popytu konsumenckiego w styczniu. Sprzedaż detaliczna w krajach wspólnej waluty wzrosła o 0,3 proc., silniej, niż zapowiadano, a w całej Unii o 0,7 proc.

W metodzie określania aktywności w biznesie opracowanej przez Markit Eco-nomics 50 pkt oznacza neutralną granicę. Wzrost wskaźnika powyżej tej kreski oznacza rozwój badanego sektora biznesu. Indeks powstaje na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród menedżerów.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...