Jak zminimalizować ryzyko inwestując w fundusze inwestycyjne?

Dodano:
(fot. Laurent Hamels/Fotolia.pl)
Czy Polacy wiedzą, czym są fundusze inwestycyjne? Okazuje się, że z terminem tym spotkało się ponad 77 proc. badanych.
Wśród nich niespełna 20 proc. posiada obecnie jednostki funduszy inwestycyjnych, a niecałe 9 proc. ma zamiar nabyć je w najbliższej przyszłości. Produkt ten kojarzy 60 proc. najmniej zarabiających (poniżej 1000 zł), ale już wśród osób o zarobkach powyżej 4 tys. zł odsetek ten przekracza 91 proc. Wynika z badań Deutsche Bank.

Z badania pokazały także, że inwestowanie w fundusze to przede wszystkim domena osób dobrze zarabiających. Wśród osób zaznajomionych z terminem fundusze, a które zarabiają miesięcznie poniżej 3 tys. zł, jednostki udziału posiada średnio ok. 11 proc. Dla ankietowanych osiągających miesięczne dochody powyżej 3 tys. zł średnia ta wynosi już 46 proc. Ta forma inwestycji największą popularnością cieszy się wśród osób zarabiających między 4 a 4,9 tys. zł (prawie 52 proc.) oraz wśród badanych o miesięcznym dochodzie powyżej 5 tys. zł.

Co powstrzymuje Polaków przed zaangażowaniem w fundusze? Kluczowym problemem zdaniem największej liczby badanych kojarzących ten produkt (ponad 38 proc.) jest obawa przed stratą oraz, w takim samym stopniu, brak wolnych środków do zainwestowania. Ten drugi element to kolejne potwierdzenie, że barierą do inwestowania często bywa faktyczny lub subiektywny brak możliwości finansowych. Co trzeci badany wskazywał, że do inwestycji zniechęca go duże ryzyko utraty zainwestowanych pieniędzy. Zbyt wysokie prowizje i opłaty, potrzeba posiadania znacznej kwoty na start, czy duży stopień skomplikowania tych produktów, okazały się najmniejszą przeszkodą dla korzystania z takiego produktu.

– Naszą misją jest przekonanie Polaków, którzy ciężko pracują na swoje oszczędności, że ich pieniądze powinny pracować równie ciężko jak oni. Wzrost gospodarczy jest sygnałem, że warto uczestniczyć w jego kształtowaniu poprzez bezpośredni lub pośredni udział w rynku kapitałowym. Dlatego zachęcamy Polaków do wysłania choćby części swoich pieniędzy „do cięższej pracy”, czyli korzystania z takich rozwiązań finansowych, które w otoczeniu niskich stóp procentowych nie tylko oferują wyższy potencjalny zysk niż lokaty, ale także pozwalają aktywnie budować swój kapitał na przyszłość – mówi Leszek Niemycki, Wiceprezes Deutsche Bank. – Naszym celem jest, aby Klienci, którzy są zainteresowani nie tylko codzienną bankowością, ale przede wszystkim pomnażaniem swoich pieniędzy, postrzegali Deutsche Bank jako bank pierwszego wyboru pod względem doradztwa i strategii
w tym zakresie – dodaje Leszek Niemycki, Wiceprezes Deutsche Bank.

W ramach kampanii Deutsche Bank zachęca Klientów do „zatrudnienia swoich pieniędzy do pracy”

http://newsrm.tv

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...