Samochodowa strategia lizbońska?
Konfrontacja różnych spojrzeń na produkcję i użytkowanie samochodów ma pomóc w opracowaniu odważnych, innowacyjnych rozwiązań, które będą w najbliższej przyszłości służyć dynamizowaniu europejskiego rynku samochodowego.
UE stoi przed wieloma wyzwaniami, tym bardziej że przemysł europejski pozostaje w tyle za japońskim czy amerykańskim. W starych krajach Unii wydajność pracy jest o 15 proc. niższa niż w Stanach Zjednoczonych i o 30 proc. mniejsza niż w Japonii. Ponadto koszty pracy liczone na godzinę są porównywalne z tymi w USA, ale już o 10 proc. wyższe niż w Japonii i prawie trzykrotnie wyższe niż w Korei.
Pierwsze spotkanie grupy "CARS 21" zaplanowano na marzec, a kolejne dwa mają się odbyć do końca roku. Na początku przyszłego roku Komisja na podstawie prac grupy ustali konkretne działania, które mają służyć poprawie konkurencyjności unijnego rynku samochodowego.
ss, pap