Artykuł sponsorowany

Jak być pewnym w sieci? Dowiedz się tego z T-Mobile

Dodano:
Jak być bezpiecznym w sieci Źródło: T-Mobile
Według danych z raportu „Digital 2024” przeciętny, polski użytkownik intenetu spędza online 6h 17 min, czyli ponad ¼ doby. Niewątpliwie daje ona prawie nieograniczony dostęp do informacji czy możliwość pozostawania w kontakcie z bliskimi. Jednakże wraz z szybkim rozwojem nowych technologii pojawiają się różne sytuacje, które mogą – w wyniku braku świadomości użytkowników – skutkować na przykład utratą danych czy pieniędzy. O tym, jak bezpiecznie poruszać się po internecie i jak ustrzec się przed ewentualnymi cyberzagrożeniami, można dowiedzieć się z kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”, realizowanej przez T-Mobile Polska. W październiku startuje już trzecia edycja tego projektu.

Współczesny użytkownik internetu staje codziennie przed wirtualnym światem pełnym wielu możliwości. Bo przecież za jednym kliknięciem mamy pod ręką maile, informacje ze świata, media społecznościowe, rozrywkę i wiele innych – a wszystko to wydaje się takie naturalne i bezpieczne. Niestety w tej wirtualnej przestrzeni pojawiają się też różne zagrożenia. Bez względu na kompetencje cyfrowe, każdy może stać się ofiarą cyberprzestępców. Czy Polacy są tego świadomi? Co na ten temat mówią dane? Według raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki” (ClickMeeting, 2022), ponad 57 proc. polskich respondentów uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Z drugiej strony jednak aż 40% ankietowanych nie wie, jakie mogą być konsekwencje wycieku danych osobowych – jak podaje Urząd Ochrony Danych Osobowych („Dane osobowe – czy wiemy, jak je chronić?”, 2023). Pokazuje to, jak ważna jest ciągła edukacja w zakresie bezpieczeństwa w sieci.

T-Mobile Polska doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromne możliwości daje korzystanie z internetu, ale ma też świadomość tego, jak bardzo wzrosła w ostatnich latach rola cyberbezpieczeństwa. Z tego powodu w 2022 roku operator zainicjował ogólnopolską kampanię edukacyjną „Pewni w sieci”, skierowaną do szerokiej grupy odbiorców, by każdy, niezależnie od wieku i kompetencji cyfrowych, mógł poczuć się w internecie pewnie. T-Mobile w swoich działaniach – nie tylko marketingowych – w centrum stawia człowieka i dlatego chce, by wszyscy użytkownicy sieci (bez względu na to, czy korzystają z usług tego operatora) w sposób bezpieczny korzystali z internetu oraz nowych technologii. I aby mieli w magentowej sieci tylko najlepsze doświadczenia.

Cyberkurs w formie wideo

W jaki sposób przekazać wiedzę, ale też wskazówki dotyczące pewnego poruszania się w sieci, aby nie przestraszyć odbiorców? Jak zachęcić ich do świadomego korzystania z cyfrowego świata? T-Mobile postanowił mówić do użytkowników w prosty sposób i dać im konkretne porady, dlatego w kampanii wzięli udział eksperci i ekspertki specjalizujący się w danych zagadnieniach. I tak powstało 12 odcinków rozmów prowadzonych przez znanego dziennikarza naukowego Karola Wójcickiego, który zagłębiał się wraz z rozmówcami w meandry cyfrowej sieci. A jakie dokładnie tematy zostały wzięte pod magentową lupę? O pojęciu, które odmieniane jest w ostatnich latach przez wszystkie przypadki, czyli sztucznej inteligencji opowiadała Aleksandra Przegalińska, futurolożka i ekspertka AI.

Niewątpliwie z tą technologią wiąże się też temat dezinformacji i fake newsów, który wyjaśniła dr Sylwia Gliwa, ekspertka ds. dezinformacji. O tym, jak chronić swoją prywatność i dane mówiła Dorota Głowacka z Fundacji Panoptykon, zaś zasady dotyczące prywatności dzieci w sieci przedstawiła Anna Borkowska, ekspertka ds. edukacji cyfrowej w NASK. Czym jest FOMO i jak zachować cyfrową higienę radziła psycholożka i psychoterapeutka uzależnień, Joanna Flis. Jak tworzyć bezpieczne hasła doradzał Adam Heartle z portalu ZaufanaTrzeciaStrona.pl.

Nie zabrakło też tematów dotyczących tego, co skrywa nasz smartfon i jak świadomie korzystać z jego funkcji i aplikacji, o czym mówił Paweł Dobrzański, dyrektor bezpieczeństwa w T-Mobile. Z kolei Renata Kania, ekspertka ds. bezpieczeństwa w T-Mobile wyjaśniła, czym jest phishing i jakie są jego rodzaje. To przykładowe tematy, które omówione zostały w kampanii – więcej odcinków można znaleźć na oficjalnym kanale T-Mobile Polska na YouTube.

Poza cyberkursem wideo w ramach dwóch edycji kampanii powstało też kilkanaście artykułów edukacyjnych, a wszystkie materiały dostępne są na stronie: www.pewniwsieci.pl. Akcja osiągnęła duży sukces i przykuła uwagę najbardziej zasięgowych mediów w Polsce, dzięki czemu zasięg komunikacji wyniósł ponad 70 milionów, a filmy edukacyjne miały setki tysięcy wyświetleń.

Kolejna edycja już od października

Zrealizowane w ramach dwóch edycji rozmowy z ekspertami i ekspertkami oczywiście nie wyczerpują tematu bezpieczeństwa w sieci, dlatego T-Mobile przygotowuje 3. odsłonę kampanii „Pewni w sieci”, w której – w zupełnie nowym, nowoczesnym, bardzo lifestyle’owym formacie przedstawi aktualne zagrożenia w sieci. Start kampanii już w październiku 2024r., podczas Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa. Kolejno przez 6 tygodni pokazywany będzie nowy odcinek, w którym omówiony będzie inny temat, zatem widzowie będą mogli dalej pogłębiać swoją wiedzę. Materiały wideo będą publikowane w internecie – na kanale T-Mobile Polska na YouTube, a także na stronie www.pewniwsieci.pl.

Źródło: T-Mobile
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...