Google uczy przedsiębiorców jak zakładać strony internetowe
Dyrektor marketingu Google Polska Janusz Moneta poinformował, że ciężarówka ruszy w objazd 19 maja w Białymstoku. Kolejne miasta odwiedzać będzie we wtorki i czwartki. Spotkania potrwają od 10 do 18. Pierwsza część akcji zakończy się w czerwcu w Płocku, a po wakacjach spotkania będą wznowione w Łodzi i w kolejnych miastach aż po Rzeszów.
Dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w ministerstwie gospodarki Sebastian Christow wyjaśnił, że około połowa działających w Polsce firm nie ma strony internetowej i nie korzysta z możliwości, jakie daje sieć. Dlatego jego zdaniem potrzeba informacji na ten temat. - Największy problem mamy z dotarciem do małych i średnich przedsiębiorstw - zaznaczył. Dodał, że obecność w sieci jest polskim firmom potrzebna, by mogły konkurować z zagranicznymi przedsiębiorstwami.
W poprzedniej edycji akcji "Internetowa rewolucja" imprezy odbyły się we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach i Gdańsku. Szef marketingu Google Polska wyliczał, że od 2009 r., czyli od momentu inauguracji, ze szkoleń i porad skorzystało ok. 45 tys. przedsiębiorstw. Dodał, że sukces imprez w wielkich miastach zachęcił organizatorów, aby zaproponować spotkania także w mniejszych miejscowościach.
Udział w spotkaniach jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji na stronie dnirewolucji.pl.PAP, arb