„Niestety mamy awarię. Zapewniamy Cię, że prace naprawcze już trwają. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o cierpliwość” - to tylko jeden z dziesiątek komunikatów Orange w mediach społecznościowych. W ten i podobny sposób firma odpowiada na zgłoszenia zniecierpliwionych użytkowników, którzy mają problemy z mobilnym internetem. Według licznych doniesień kłopoty dotyczą także zasięgu telefonów w sieci. Najwięcej zgłoszeń o awarii dochodzi z Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Katowic, Gdańska, i Szczecina.
Według bloga Spidersweb.pl pierwsze zgłoszenia problemów pojawiły się około godziny 15:30 w środę. Po interwencji dziennikarzy portalu, firma Orange Polska odpowiedziała w specjalnym komunikacie. „(...) klienci mogą mieć przejściowe trudności w korzystaniu z internetu mobilnego w Orange. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Przepraszamy bardzo za te utrudnienia. Pozostałe usługi głosowe i SMS-y działają prawidłowo” – odpowiadała Maria Piechocka, Główny Specjalista ds. Relacji z Mediami i PR.
Według ostatnich informacji Spidersweb.pl sytuacja „stabilizuje się”, a użytkownicy Orange mogą już korzystać z mobilnego internetu bez większych problemów.