Lokalne pozycjonowanie stron, czyli pomoc dla firm usługowych. Jak to działa?
Artykuł sponsorowany

Lokalne pozycjonowanie stron, czyli pomoc dla firm usługowych. Jak to działa?

Pozycjonowanie
Pozycjonowanie Źródło:Materiały prasowe
W internecie można zareklamować każdą firmę. Zarówno taką, która obsługuje klientów z całej Polski, jak i tę działającą lokalnie, wyłącznie w danym regionie. Sposoby ich promocji znacznie się od siebie różnią: inne działania należy wdrożyć, chcąc promować firmę na płaszczyźnie ogólnopolskiej, a inne w przypadku rynku lokalnego. W tym wpisie omawiamy drugą z wymienionych możliwości. Przekonaj się, na czym polega pozycjonowanie, kierowane na konkretny region.

Frazy związane z lokalizacją to priorytet dla pozycjonowania lokalnego

Gdziekolwiek byśmy nie byli, możemy sięgnąć po telefon lub usiąść przed komputerem i wpisać w Google interesujące nas zapytanie. Wyszukiwarka sama sprawdzi naszą lokalizację i dostosuje wyniki, zawężając je do określonego obszaru. Jeśli dodatkowo uzupełnimy wpisywane hasło tak zwanym członem geolokalizacyjnym, np. nazwą miasta, rezultaty będą idealnie dopasowane do naszych potrzeb.

Stanie się tak z dwóch powodów. Jednym jest wspomniana już lokalizacja, związana z aktywnością w sieci. Za drugi odpowiada pozycjonowanie stron. Na skutek związanych z nim działań, odpowiednio przygotowane strony pokazują się w Google za każdym razem, gdy użytkownik wyszukiwarki szuka usług w konkretnym mieście, województwie lub obszarze. Odpowiada za to m.in. człon geolokalizacyjny, umiejętnie wpleciony w treści widoczne na pozycjonowanej stronie. Kiedy w tekstach znajdą się frazy typu: naprawa telefonów Kraków lub dobry kardiolog Wrocław, zwiększa się prawdopodobieństwo, że osoby googlujące podobne hasła, trafią właśnie na tę stronę. Chociaż wydaje się to proste, w rzeczywistości pozycjonowanie lokalne jest szeregiem skomplikowanych procedur. Aby umocnić pozycjonowanie lokalne należy także zadbać o wizytówkę Google Moja Firma. Kilka istotnych kwestii, które należy zastosować przy tworzeniu bądź optymalizacji wizytówki:

  • pozytywne opinie na mapie Google
  • niezmienność adresu firmy tzw. NAP
  • spójne dane geolokalizacyjne w katalogach, na stronie i w mediach społecznościowych

Na pewno warto skorzystać z pomocy osób które wykonają to pełni profesjonalnie. Przykładem takiego miejsca jest Agencja IN, specjalizująca się w nowoczesnym marketingu internetowym.

Co daje lokalne pozycjonowanie stron właścicielom firm usługowych?

Korzyści, jakie płyną z pozycjonowania skupionego na wybranym obszarze, jest bardzo dużo. Przede wszystkim zaliczamy do nich pozyskiwanie nowych klientów z danego regionu. To z kolei przekłada się na wzrost rozpoznawalności firmy w okolicy, a więc również na kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Aż w końcu to, do czego dąży wielu przedsiębiorców: zwycięstwo nad konkurencją z branży. Przejawia się ono objęciem wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na wysoce konkurencyjne frazy, np. fryzjer Warszawa, mechanik Poznań.

Jeśli chodzi o efekty, z początku może być ciężko, jednak warto poczekać. Na pozycjonowanie lokalne witryny powinni postawić właściciele firm związanych z branżą gastronomiczną, wszelkie sklepy, a także lokalni usługodawcy np. fryzjerzy, SPA. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się też w branży rozrywkowej – puby i dyskoteki oraz turystycznej – hotele i apartamenty. Podsumowując pozycjonowanie lokalne jest usługą dedykowaną dla wszystkich firm posiadających siedzibę stacjonarną i świadczących w niej usługi. Aby efekty były w pełni widoczne najlepiej podjąć się współpracy z doświadczonymi specjalistami SEO. Wtedy zyska się pewność, że pozycjonowanie stron przyniesie oczekiwane rezultaty.

inpozycjonowanie.pl
Źródło: Materiały Partnera