Frazy związane z lokalizacją to priorytet dla pozycjonowania lokalnego
Gdziekolwiek byśmy nie byli, możemy sięgnąć po telefon lub usiąść przed komputerem i wpisać w Google interesujące nas zapytanie. Wyszukiwarka sama sprawdzi naszą lokalizację i dostosuje wyniki, zawężając je do określonego obszaru. Jeśli dodatkowo uzupełnimy wpisywane hasło tak zwanym członem geolokalizacyjnym, np. nazwą miasta, rezultaty będą idealnie dopasowane do naszych potrzeb.
Stanie się tak z dwóch powodów. Jednym jest wspomniana już lokalizacja, związana z aktywnością w sieci. Za drugi odpowiada pozycjonowanie stron. Na skutek związanych z nim działań, odpowiednio przygotowane strony pokazują się w Google za każdym razem, gdy użytkownik wyszukiwarki szuka usług w konkretnym mieście, województwie lub obszarze. Odpowiada za to m.in. człon geolokalizacyjny, umiejętnie wpleciony w treści widoczne na pozycjonowanej stronie. Kiedy w tekstach znajdą się frazy typu: naprawa telefonów Kraków lub dobry kardiolog Wrocław, zwiększa się prawdopodobieństwo, że osoby googlujące podobne hasła, trafią właśnie na tę stronę. Chociaż wydaje się to proste, w rzeczywistości pozycjonowanie lokalne jest szeregiem skomplikowanych procedur. Aby umocnić pozycjonowanie lokalne należy także zadbać o wizytówkę Google Moja Firma. Kilka istotnych kwestii, które należy zastosować przy tworzeniu bądź optymalizacji wizytówki:
- pozytywne opinie na mapie Google
- niezmienność adresu firmy tzw. NAP
- spójne dane geolokalizacyjne w katalogach, na stronie i w mediach społecznościowych
Na pewno warto skorzystać z pomocy osób które wykonają to pełni profesjonalnie. Przykładem takiego miejsca jest Agencja IN, specjalizująca się w nowoczesnym marketingu internetowym.
Co daje lokalne pozycjonowanie stron właścicielom firm usługowych?
Korzyści, jakie płyną z pozycjonowania skupionego na wybranym obszarze, jest bardzo dużo. Przede wszystkim zaliczamy do nich pozyskiwanie nowych klientów z danego regionu. To z kolei przekłada się na wzrost rozpoznawalności firmy w okolicy, a więc również na kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Aż w końcu to, do czego dąży wielu przedsiębiorców: zwycięstwo nad konkurencją z branży. Przejawia się ono objęciem wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na wysoce konkurencyjne frazy, np. fryzjer Warszawa, mechanik Poznań.
Jeśli chodzi o efekty, z początku może być ciężko, jednak warto poczekać. Na pozycjonowanie lokalne witryny powinni postawić właściciele firm związanych z branżą gastronomiczną, wszelkie sklepy, a także lokalni usługodawcy np. fryzjerzy, SPA. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się też w branży rozrywkowej – puby i dyskoteki oraz turystycznej – hotele i apartamenty. Podsumowując pozycjonowanie lokalne jest usługą dedykowaną dla wszystkich firm posiadających siedzibę stacjonarną i świadczących w niej usługi. Aby efekty były w pełni widoczne najlepiej podjąć się współpracy z doświadczonymi specjalistami SEO. Wtedy zyska się pewność, że pozycjonowanie stron przyniesie oczekiwane rezultaty.
inpozycjonowanie.pl