Duże zmiany w usługach Poczty Polskiej. Jeden warunek, by móc skorzystać

Duże zmiany w usługach Poczty Polskiej. Jeden warunek, by móc skorzystać

Poczta Polska
Poczta Polska Źródło: Shutterstock / Manuel Esteban
Ministerstwo Cyfryzacji i Poczta Polska wprowadzają nową usługę, która daje możliwość elektronicznego odbioru poleconej korespondencji listowej, bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania lub w placówce pocztowej, poinformowała Poczta. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września br.

„Na życzenie klienta Poczta Polska przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępni ją w eSkrzynce użytkownika, założonej przy użyciu profilu zaufanego. W eSkrzynce znajdzie się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja. Niezależnie od tego, każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od zeskanowania przesłana na wskazany adres” – czytamy w komunikacie.

Z usługi wyłączone będą przesyłki wysyłane przez: sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.

– To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny – powiedział wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju Tomasz Janka.

Konieczny profil zaufany

Poczta podała, warunkiem skorzystania z usługi jest posiadanie profilu zaufanego. „Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września” – czytamy także.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.

Czytaj też:
Susza w Polsce. Będzie nowy typ ostrzeżeń

Źródło: ISBnews