Jaka powinna być strona internetowa?
Artykuł sponsorowany

Jaka powinna być strona internetowa?

Jaka powinna być strona internetowa?
Jaka powinna być strona internetowa? Źródło: Materiał Partnera
Strona WWW jest dziś podstawą prowadzenia każdej firmy. Dzięki niej można budować wizerunek przedsiębiorstwa i zdobywać większą liczbę klientów. Aby jednak witryna okazała się skuteczna, powinna być nowoczesna, estetyczna i funkcjonalna. Jak o to zadbać? Jakie elementy muszą się na niej znaleźć? Jakimi jeszcze cechami powinna wyróżniać się dobra strona internetowa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykule.

Skuteczna strona internetowa – jaka powinna być?

Strona WWW przyciągnie klientów, jeśli będzie stworzona z myślą o internautach. Przy jej projektowaniu trzeba brać pod uwagę UX (skrót od User Experience), czyli doświadczenia użytkownika. Należy robić wszystko, by wzbudzała w odwiedzających dobre wrażenie. Jaka powinna być firmowa strona? Poniżej znajdziesz najważniejsze cechy.

Estetyczna

Internauta już w ciągu kilku sekund wyrabia sobie zdanie o odwiedzanej witrynie, a także o firmie. Poddaje ocenie to, co widzi. Dopiero potem sprawdza zawartość i zapoznaje się z ofertą. To dlatego firmowa strona powinna być atrakcyjna wizualnie.

Postaraj się, aby Twoja witryna wywoływała na użytkownikach pozytywne wrażenie. Zadbaj, aby była zgodna z obowiązującymi trendami, nowoczesna i estetyczna. Ciekawy projekt oraz profesjonalne zdjęcia zachęcą potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Wiele osób kupuje bowiem oczami. Grafiki na stronie powinny być spójne i mieć jednolity styl. Na swojej witrynie warto umieszczać także filmy, np. instruktażowe, pokazujące, w jaki sposób korzystać z danego produktu czy usługi. Treści wideo bardzo angażują internautów.

Dopasowana do branży i profilu klienta

Bardzo ważne jest, aby projekt strony był dopasowany do danej branży i grupy docelowej. Istotną rolę odgrywa tu odpowiednio dobrana kolorystyka. Powinna ona być spójna z rodzajem działalności i ze sprzedawanymi produktami czy usługami. Poszczególne barwy wywołują określone emocje i skojarzenia.

Ważne są też treści na stronie, które również powinny być tworzone z myślą o odbiorcach oferty. Język należy dopasować do profilu danego klienta. Inaczej trzeba zwracać się przykładowo do młodych mam, a inaczej do przedsiębiorców. Dokładne poznanie swojego potencjalnego klienta jest więc tutaj kluczowe. Dzięki temu można tworzyć przemyślane, spójne i trafne przekazy, które z większym prawdopodobieństwem zachęcą do skorzystania z oferty.

Przejrzysta

Dobra strona internetowa powinna być także funkcjonalna. Ważne jest, aby była przejrzysta, a więc żeby miała logiczną i uporządkowaną budowę. Wszystkie elementy powinny znajdować się w dobrze widocznych miejscach. Użytkownik musi od razu po wejściu na stronę odnaleźć interesujące go informacje. Podstawą jest przejrzyste i czytelne menu z najważniejszymi zakładkami. Na każdej z podstron powinien być spójny układ graficzny.

Firmowa witryna nie może być przeładowana zbyt dużą liczbą grafik czy ilością tekstu, aby nie była chaotyczna i nieatrakcyjna. Należy unikać też krzykliwych banerów i nachalnych reklam. Zbyt często wyskakujące pop-upy zasłaniają treści, utrudniają korzystanie ze strony i irytują użytkowników Internetu.

Należy też zadbać o przejrzysty opis firmowej oferty. Obszerne fragmenty tekstu trzeba dzielić na logiczne, czytelne akapity oraz nadawać im nagłówki. Warto też stosować listy wypunktowane i numerowane oraz pogrubienia.

Intuicyjna w przeglądaniu

Skuteczna strona internetowa jest także intuicyjna i wygodna w użytkowaniu. Dzięki temu użytkownik może bez problemu się po niej poruszać. Wie, gdzie dokładnie się znajduje i w jaki sposób może przenieść się do innej podstrony.

Strona WWW jest użyteczna i przyjazna dla internautów dzięki funkcjonalnościom i elementom takim jak:

  • pole wyszukiwania na górze strony,
  • możliwość filtrowania treści,
  • ścieżka breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa – pokazuje internaucie aktualną lokalizację na stronie i umożliwia szybki powrót do poprzednich podstron,
  • czytelne, zwięzłe, wzywające do działania komunikaty CTA (Call To Action), takie jak np.,,Dowiedz się więcej’’,,,Sprawdź ofertę’’ itd. Hasła te powinny znajdować się na specjalnych przyciskach, ale też w opisach na stronie,
  • zakładka FAQ (Frequently Asked Questions) – zbiór często zadawanych pytań i gotowych odpowiedzi,
  • rozwiązania, umożliwiające klientom nawiązanie szybkiego i wygodnego kontaktu z firmą – np. okienko czatu i formularz kontaktowy.

Wszystkie zakładki na stronie WWW powinny znajdować się w intuicyjnych i zauważalnych miejscach. Pozwala to użytkownikom bezproblemowo poruszać się po stronie i sprawnie docierać do wybranych podstron.

Potrzebujesz estetycznej i funkcjonalnej strony WWW? Skorzystaj z usług doradców internetowych WeNet, którzy stworzą dla Ciebie projekt dopasowany do Twojej branży i grupy docelowej. Sprawdź szczegóły na https://wenet.pl/oferta/strony-www.

Responsywna

Czy wiesz, że internauci przeglądają dziś strony WWW głównie na urządzeniach mobilnych? Według raportu E-commerce w Polsce 2022 już 75% internautów robi zakupy online za pomocą swojego smartfona. Nic dziwnego, rozwiązanie to jest wygodne i szybkie. Ponadto użytkownicy korzystają z Internetu w dowolnym miejscu i momencie dnia, np. w kolejce do kasy czy podczas powrotu z pracy. Właśnie dlatego witryna powinna być responsywna, a więc dostosowana do ekranu każdego urządzenia, niezależnie od jego wielkości. Dzięki temu strona będzie zawsze czytelna i komfortowa w użytkowaniu.

Responsywny design sprawia, że nawigacja po witrynie jest łatwiejsza. Wskutek tego użytkownicy dłużej zostają na stronie i chętniej zapoznają się z firmową ofertą. Technologia RWD (Responsive Web Design) jest też ważna z punktu widzenia SEO. Responsywne witryny są znacznie lepiej oceniane przez algorytmy Google i zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Szybka i sprawna w działaniu

Internauci są niecierpliwi. Chcą znaleźć interesujące ich informacje w jak najkrótszym czasie. Strona internetowa powinna więc szybko się ładować – najlepiej w maksymalnie 3 sekundy. Prędkość ładowania strony (ang. page speed) ma wpływ na liczbę konwersji (czyli działań, takich jak np. wypełnienie formularza czy dokonanie zakupu), współczynnik odrzuceń oraz pozycję strony w wyszukiwarce.

Jeśli Twoja witryna będzie ładować się długo, a zdjęcia nie będą wyświetlać się od razu, użytkownicy mogą stracić cierpliwość, opuścić stronę i przejść do Twojej konkurencji. W efekcie nawet piękna pod kątem wizualnym witryna i atrakcyjna oferta na nic się zdadzą, gdyż internauci nie zdążą zapoznać się z ofertą.

Jak zwiększyć szybkość wczytywania strony WWW? Przede wszystkim dzięki optymalizacji obrazów. Zdjęcia na stronie powinny mieć prawidłowy rozmiar i format. Zbyt duże pliki obrazów spowalniają działanie strony. Bardzo ważny jest też dobry hosting. Dzięki sprawdzonej usłudze witryna działa bezawaryjnie i szybko oraz jest dostępna dla internautów 24/7.

Bezpieczna

Kolejną bardzo ważną cechą skutecznej strony WWW jest bezpieczeństwo. Witryna musi wzbudzać zaufanie u internautów. Pomaga w tym certyfikat SSL (Secure Socket Layer), który jest dziś powszechnym standardem szyfrowania danych na stronach internetowych. Certyfikat chroni przesyłane informacje, takie jak np. loginy, hasła czy numery kart kredytowych oraz zapewnia poufność.

Bezpieczna strona WWW jest oznaczona w pasku przeglądarki poprzez symbol zamkniętej kłódki oraz przedrostek HTTPS w adresie. Witryna bez szyfrowania SSL natomiast jest oznaczana jako,,Niezabezpieczona’’. Taki komunikat skutecznie odstrasza potencjalnych klientów i negatywnie wpływa na wizerunek firmy.

Chcesz mieć nowoczesną stronę? Skorzystaj z usług specjalistów

Wiesz już, co powinno wyróżniać skuteczną firmową witrynę. Czas teraz ją założyć. Potrzebujesz nowoczesnej strony, która sprzedaje? Brakuje Ci jednak czasu i nie znasz się na kwestiach technicznych? Nawiąż współpracę ze specjalistami WeNet. Eksperci zrozumieją Twój biznes i dopasują dla Ciebie indywidualną ofertę. Ponadto pomogą Ci także w obsłudze Twojej strony internetowej i przez cały czas trwania współpracy będą służyć pomocą.

Skorzystaj z oferty, a otrzymasz witrynę, która będzie:

  • estetyczna i przejrzysta,
  • zgodna z Twoimi potrzebami i oczekiwaniami,
  • dopasowana do Twojej branży i grupy odbiorców,
  • funkcjonalna, intuicyjna i wygodna,
  • nowoczesna i responsywna,
  • szybka w działaniu,
  • bezpieczna,
  • zgodna z zasadami SEO.

Poza tym dostaniesz również:

  • wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna
  • domenę i hosting w pakiecie,
  • gwarancję stabilności i ciągłości działania strony,
  • możliwość rozbudowy strony w przyszłości i rozwoju firmy.

Dobra strona internetowa pomaga w zdobywaniu nowych klientów i zwiększaniu sprzedaży. Zadbaj więc o nią, aby cieszyć się z wyników. Powierz jej budowę w ręce doradców internetowych, którzy mają duże doświadczenie i świetnie znają się na technologii. Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z ofertą.

Źródło: Materiał Partnera