Budowanie kompetencji w zakresie AI
Każdego roku obserwujemy coraz większy rozwój technologiczny. Dostępność czatu GPT dużo zmieniła w wielu branżach, ale nadal brakuje nam wiedzy w zakresie rozwoju najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu AI. Firmy często inwestują w rozwój pracowników w zakresie sztucznej inteligencji, by wprowadzone działania przyniosły z czasem zyski. Kluczowe będzie uzyskanie długoterminowych wartości z dokonywanych zmian i wykorzystanie nowych możliwości w różnych obszarach biznesowych.
AI – miliardowe zyski, czy sztuczna „pułapka”
Według raportu firmy EY wynika, że wśród beneficjentów AI znajdzie się Polska. Nasz kraj może zyskać nawet 90 mld dolarów rocznie. Polska znalazła się na siódmym miejscu wśród gospodarek z UE, USA, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii o najwyższej rocznej zdolności produkcyjnej wytworzonej dzięki wsparciu tej technologii. Jak wynika z badań przeprowadzonych prze EY Polska – Jak ojczyste firmy wdrażają AI – wskazują, że 62% średnich i dużych organizacji zakończyło lub znajduje się w fazie implementacji sztucznej inteligencji. Głównymi motywatorem jest usprawnienie procesów wewnętrznych (40%) oraz możliwość lepszego dotarcia do klientów (34%). Należy podkreślić dominującą, pozytywną motywacje do wprowadzania zmian, bezpośrednio związaną z dostrzeganiem korzyści.
Polskie firmy, które zaufały AI
Najczęściej generatywną sztuczną inteligencję w Polsce wykorzystują działy marketingu (47 proc.), sprzedaży (34 proc.) i IT (26 proc.). Według badania planowane są wdrożenia również w obszarach takich jak R&D (60 proc.), produkcja (53 proc.) i finanse (53 proc.). Jeśli chodzi o działy marketingu to głównie są to agencję digitalowe, agencje marketingowe, platformy sprzedażowe, firmy e-commerce. Z kolei w działach IT to są to firmy głównie związane z elektroniką, technologią i robotyką.
Temat sztucznej inteligencji na Targach Ptak Warsaw Expo
Uświadamianie przedsiębiorców i pracowników różnych branż podczas debat na Targach to główne zadanie Quantum Media Group. Pan Błażej Chyła wie na temat AI bardzo dużo, ponieważ zapoczątkował rozwiązania dla firm z zakresu sztucznej inteligencji. Z jakich rozwiązań warto skorzystać, a z jakich nie?
Implementacja przez Holding Quantum Media Group nowego Techu; Quantum Neuron jest odpowiedzią na istniejąca i zidentyfikowaną przeze mnie potrzebę rynku na adaptacje Sztucznej Inteligencji. Wystarczy spojrzeć na akcje Nvidii,przebicie magicznej wyceny rynkowej i wyprzedzenie Apple. Podobnie jak przy bańce dotcomowej rynek wycenia nową technologię. My robimy krok do przodu i implementujemy rozwiązania AI i Machine Learning w realnych rozwiązaniach rynkowych.Pierwsze realizacje zakończone sukcesem przeprowadziliśmy jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem ChatpGPT, to wirtualna klinika w Niemczech, wraz z unikalnym silnikiem AI do badania twarzy i rekomendacji kremu/ pielęgnacji do danego użytkownika. Jesteśmy Protoplastami rozwiązań AI; Otrzymaliśmy nagrodę za ten projekt w 2022 roku: https://youtu.be/ik9rjI51Nz4?si=29s9fVjQ-el7N0f0– mówi Błażej Chyła.
Obecnie takie rozwiązania są standardem. To tylko wskazuje na poziom adaptacji konsumentów i ogólnie tkanki biznesowej do wdrażania takich rozwiązań. Jako Quantum Neuron miesiące pracy zostały zwieńczone Testem Turinga na badanej grupie konsumenckie. Wiara zamieniła się w wiedze, że optymalizacja procesów onboardingowych, sprzedażowych, helpdeskowych jest możliwa wraz z określonymi integracjami ułatwiającymi ścieżkę zakupu lub kontaktu w danej organizacji. Zobaczyliśmy to i poczuliśmy.
Niezmiennie w DNA Holdingu są działania prospołeczne wykorzystujące nasze algorytmy/ rozwiązania. Wierzę, że technologia bez globalnej adaptacji i wsparcia pozytywnych przemian jest pozbawiona jednego z silników przemian; Altruizmu…Niech to będzie też puenta, do tych wszystkich, którzy widzą zagrożenie w postępującej technologii – dodaje Chyła.
.