Polacy przy zakupie mieszkania, czy podczas budowy własnego domu, kierują się głównie względami pragmatycznymi, takim jak cena, czy funkcjonalność, aspekty estetyczne są na dalekim planie – wynika z raportu społecznego „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”. Jednak prawie 1/3 respondentów wskazała również, po raz pierwszy w polskich badaniach, że ważna jest dla nich energooszczędność.
Z okazji 20-lecia marki Ytong w Polsce powstał specjalny raport społeczny „Ytong: dom i rodzina 1995-2015”. To pierwsze takie kompleksowe opracowanie dotyczące kondycji rodziny i domu rodzinnego oraz przemian zamieszkiwania w Polsce w ostatnich dwóch dekadach.
Jednym z badanych aspektów były wybory Polaków, jakimi się kierują podczas zakupu mieszkania, czy budowy własnego domu. Większość respondentów wskazała na cenę jako podstawowy parametr (63%), na drugim miejscu znalazła się funkcjonalność (54%). Bardzo ważne dla Polaków okazało się zapewnienie własnego kąta dla każdego domownika, co wskazało 38% badanych, natomiast 19% – przestrzeń wspólną (np. salon). Niewiele wskazań i tylko wśród zamożniejszych kategorii badanych miały styl, elegancja i oryginalność.
Pragmatyczność nie była zaskoczeniem. W 2010 roku CBOS przeprowadził podobne badanie, odnosząc jednak pytanie do całego budynku mieszkalnego (także wielorodzinnego). W tak skonstruowanej ankiecie najwięcej wskazań (56%) otrzymały funkcjonalność budynku wewnątrz oraz niski koszt utrzymania (48%).
Jednak w badaniu Ytong po raz pierwszy pojawiła się ciekawa odpowiedź: aż 29% respondentów wskazało na energooszczędność, jako ważny aspekt przyszłego domu lub mieszkania. To znak, że Polacy są coraz bardziej świadomi ekologicznie!
Ten wzrost świadomości to z pewnością wynik coraz większej liczby działań edukacyjnych i popularyzatorskich dotyczących energooszczędności w budownictwie podejmowanych przez instytucje i firmy, w tym Xella Polska, producenta marki Ytong, jednego z prekursorów w tej dziedzinie.
Jednak nawet energooszczędność może być dla Polaków pragmatycznym aspektem – mniejsze zużycie energii do ogrzania domu, czy jego chłodzenia latem – to przecież nie tylko ochrona zasobów naturalnych, ale i mniejsze wydatki na prąd, czy paliwa opałowe. Energooszczędność po prostu się opłaca i coraz większa liczba Polaków doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
InfoWire.pl
Jednym z badanych aspektów były wybory Polaków, jakimi się kierują podczas zakupu mieszkania, czy budowy własnego domu. Większość respondentów wskazała na cenę jako podstawowy parametr (63%), na drugim miejscu znalazła się funkcjonalność (54%). Bardzo ważne dla Polaków okazało się zapewnienie własnego kąta dla każdego domownika, co wskazało 38% badanych, natomiast 19% – przestrzeń wspólną (np. salon). Niewiele wskazań i tylko wśród zamożniejszych kategorii badanych miały styl, elegancja i oryginalność.
Pragmatyczność nie była zaskoczeniem. W 2010 roku CBOS przeprowadził podobne badanie, odnosząc jednak pytanie do całego budynku mieszkalnego (także wielorodzinnego). W tak skonstruowanej ankiecie najwięcej wskazań (56%) otrzymały funkcjonalność budynku wewnątrz oraz niski koszt utrzymania (48%).
Jednak w badaniu Ytong po raz pierwszy pojawiła się ciekawa odpowiedź: aż 29% respondentów wskazało na energooszczędność, jako ważny aspekt przyszłego domu lub mieszkania. To znak, że Polacy są coraz bardziej świadomi ekologicznie!
Ten wzrost świadomości to z pewnością wynik coraz większej liczby działań edukacyjnych i popularyzatorskich dotyczących energooszczędności w budownictwie podejmowanych przez instytucje i firmy, w tym Xella Polska, producenta marki Ytong, jednego z prekursorów w tej dziedzinie.
Jednak nawet energooszczędność może być dla Polaków pragmatycznym aspektem – mniejsze zużycie energii do ogrzania domu, czy jego chłodzenia latem – to przecież nie tylko ochrona zasobów naturalnych, ale i mniejsze wydatki na prąd, czy paliwa opałowe. Energooszczędność po prostu się opłaca i coraz większa liczba Polaków doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
InfoWire.pl