FIFA 20 zadebiutuje na komputerach i konsolach 27 września 2019 roku. Tradycyjnie, gracze będą mogli się wcielić w wiele drużyn z całego świata i rozgrywać mecze zarówno w trybie dla jednego gracza, w kilka osób przy jednej konsoli, lub wieloosobowo przez internet.
Oprócz możliwości rozgrywania standardowych meczów, w grze pojawi się nowy, głośno zapowiadany tryb Volta (więcej na ten temat znajdziecie poniżej) oraz niezwykle popularny sieciowy tryb Ultimate Team, polegający na kolekcjonowaniu kart piłkarzy i tworzeniu z nich wyjątkowych drużyn, którymi potem toczy się pojedynki przez internet.
Warto przypomnieć też, że historia Alexa Huntera, w jednoosobowym trybie „Podróż” zakończyła się w FIFIE 19 i nowej grze nie będzie jej kontynuacji. Na razie nie wiadomo, czy twórcy FIFA 20 przedstawią nową fabularną opowieść dla jednego gracza.
FIFA 20 – Data premiery
Premiera FIFY 20 jest zaplanowana 27 września 2019 roku. W grę będzie można zagrać na komputerach osobistych oraz konsolach PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Jednak na tej ostatniej platformie gra zostanie wydana w uboższej wersji, wyglądającej jedynie nieco lepiej niż poprzednia odsłona.
Osoby, które zamówią grę w przedsprzedaży będą mogły uzyskać dostęp do gry na trzy dni przed oficjalną premierą. Dodatkowo, gracze z opłaconym abonamentem Origin Access (na PC) lub EA Access (na konsolach Xbox One i PlayStation 4) będą mogli zagrać w najnowszą FIFĘ już 19 września.
Jakie zmiany w FIFA 20
W najnowszej odsłonie serii pojawi się wiele większych i mniejszych poprawek, które maja wpłynąć na naszą rozgrywkę. Twórcy obiecują przede wszystkim większą efektywność rozgrywki, a od strony mechaniki poprawę sztucznej inteligencji naszych obrońców.
„Gruntowna przebudowa systemu odbioru piłki i ustawiania się piłkarzy w obronie pozwoli zawodnikom sterowanym przez SI lepiej uzupełniać działania podejmowane przez gracza. Sztuczna inteligencja będzie wspierała grę w obronie, jednocześnie bardziej wynagradzając aktywną grę defensywną użytkownika” – zapowiadają twórcy gry.
W grze ma być postawiony większy nacisk na pojedynki jeden na jednego i drybling. System dryblingu ma być łatwiejszy niż do tej pory i bardziej przystępny dla mniej zaawansowanych graczy. Dodatkowo w grze ma być wprowadzona nowa mechanika poruszania się z piłką na boki, która ma zapewnić nowe możliwości konstruowania ataków.
Zmiany będą dotyczyć też systemu podań. Pojawi się na przykład podcięte podanie, przelatujące nad rywalem. Trzeba będzie zadbać o dokładność swoich podań, bo te źle wymierzone mają być w łatwiejszy sposób przejmowane przez rywali.
Dopracowany ma być również system strzałów, które do tej pory, w zależności od sytuacji, zbyt łatwe, lub zbyt trudne do trafienia. Trudniej będzie także wykonać tzw. precyzyjne strzały, w których trzeba powtórnie przycisnąć przycisk w ostatniej chwili. Poprawiona ma być także fizyka piłki, która ma w dużo bardziej realistyczny sposób zachowywać się w locie.
W Fifie 20 jeszcze większe znaczenie niż do tej pory mają mieć również statystyki poszczególnych piłkarzy. Topowe drużyny mają być jeszcze lepsze, a te słabsze rzeczywiście trudniejsze do gry.
Tryb Volta Football, czyli powrót do założeń z gry FIFA Street
Najgłośniej zapowiadaną nowością ma być tryb Volta, skupiający się na ulicznej odmianie piłki nożnej. Tryb ma przypominać rozgrywkę z FIFY Street, pobocznej serii piłkarskich gier, której ostania odsłona miała premierę w 2012 roku.
W tym trybie sami stworzymy kapitana swojej drużyny, która będzie mogła składać się z mężczyzn, ale i kobiet. Oprócz meczy z komputerowym przeciwnikiem, będziemy mogli zagrać w specjalna ligę przez internet.
W trybie Volta sami mamy decydować o zasadach obowiązujących na naszym boisku. Będzie można rozgrywać spotkania 3 na 3 zawodników, 4 na 4 oraz 5 na 5. Jedną z opcji ma być także gra na puste bramki czy bez sędziego.
W Volcie będzie można zagrać na mniejszych boiskach, na przykład w halach, boiskach przypominających szkolne i bardziej nietypowych „ulicznych” stadionach. Piłkę będzie można odbijać od ściany, czy siatki, a zawodnicy mają być ubrani w inne stroje, niż tradycyjne sportowe koszulki i spodenki (na przykład w długie dresy).
Pełną prezentację tego trybu mamy zobaczy w sierpniu.
Rzuty karne i wolne – będą zmiany
Efektowności rozgrywce ma dodać także nowy system rzutów karnych, który może wzbudzić kontrowersje wśród dużej liczby graczy. System będzie o wiele łatwiejszy, bo gracze, dzięki dokładnemu celownikowi, będę mogli ustalić, w które miejsce bramki ma trafić piłka.
Twórcy biorą pod uwagę ewentualne obawy bardziej doświadczonych graczy i zapewniają, że nowy system będzie zawierał odpowiednią głębie dla osób, które chcą go opanować na mistrzowskim poziomie.
W FIFA 20 będziemy mieć większy wpływ na bramkarza
W najnowszej odsłonie produkcji EA Sports, mamy mieć również o wiele większy wpływ niż dotychczas na zachowanie bramkarzy. Do tej pory w obronie musieliśmy polegać głównie na sztucznej inteligencji tego zawodnika uzależnionej od jego statystyk. Teraz gracze będą mogli w dowolnym momencie zmusić bramkarza do wyjścia przed pole karne.
Dodatkowo pojawią się nowe instrukcje dla bramkarzy, dotyczące wspomnianego wyjścia przed pole karne i zachowania w przypadku obrony dośrodkowań. Gracz zdecyduje, czy bramkarz ma się zachowywać ostrożnie, czy odważnie oraz czy powinien wychodzić daleko przed pole karne ryzykując odbiór i utratę bramki.
FIFA 20 – wersja demo
Tradycyjnie przed premierą gry zostanie udostępniona jej wersja demonstracyjna na PC, PS4 oraz Xbox ONE. Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie zostanie udostępniona wersja demo gry, ale spekuluje się, że będzie to 11-13 września.
FIFA 20 – wymagania sprzętowe wersji PC
Nowa FIFA powinna zapewnić płynną rozgrywkę nawet na kilkuletnim sprzecie.
Specyfikacja minimalna:
- System operacyjny: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
- Procesor: AMD Phenom II X4 965, Intel Core i3-2100 lub równoważny
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon HD 7850 2 GB, NVIDIA GeForce GTX 660 2 GB lub równoważna
- Dysk twardy: co najmniej 50 GB wolnego miejsca
- Połączenie z internetem: łącze o minimalnej przepustowości 512 kb/s.
Specyfikacja zalecana:
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: AMD Athlon X4 870K, Intel Core i3-6300T lub równoważny
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon R9 270X, NVIDIA GeForce GTX 670 lub równoważna
- Dysk twardy: co najmniej 50 GB wolnego miejsca
- Połączenie z internetem: łącze szerokopasmowe.
Czytaj też:
Będzie kolejna gra w uniwersum PlayerUnknown's Battlegrounds. To nie sequel