Kolejna polska gra światowym hitem. Zwróciła się w 24 godziny

Kolejna polska gra światowym hitem. Zwróciła się w 24 godziny

Screen ze zwiastuna horroru Medium
Screen ze zwiastuna horroru Medium Źródło: YouTube / Bloober Team
Blisko 12 milionów dolarów w 24 godziny. Tyle zarobiło The Medium od Bloober Team. Tym samym zwróciły się koszty produkcji i promocji.

The Medium od krakowskiego studia Bloober Team okazało się światowym hitem. W 24 godziny od premiery gra zarobiła blisko 12 milionów dolarów. Jak twierdzą przedstawiciele producenta, oznacza to całkowite pokrycie kosztów produkcji i nakładów marketingowych.

– Granty otrzymane od instytucji unijnych oczywiście pomogły w pokryciu części kosztów badawczo-rozwojowych, ale zdecydowanie największy udział w ich pokryciu mają przychody związane ze sprzedażą gry. Liczne i bardzo spolaryzowane oceny recenzentów cieszą nas, ponieważ podkreślają, że udało nam się poruszyć emocje użytkowników. Mimo iż nie jest to gra dla wszystkich, to z pewnością jest jednym z najbardziej emocjonalnych produktów elektronicznej rozrywki – tłumaczy Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Nowe inwestycje Bloober Team

Firma zapowiedziała również, że w najbliższym czasie można spodziewać się dużych ruchów inwestycyjnych. Do końca marca przedłużono przegląd opcji strategicznych. „Spółka chce dobrać najlepszą formułę transakcyjną, która zapewni jej zachowanie swego DNA na przyszłość przy jednoczesnym istotnym zwiększeniu możliwości spółki” – napisano w komunikacie.

Czytaj też:
Marcin Dorociński jak Keanu Reeves. Wystąpił w zwiastunie Medium, horroru od Bloober Team

Źródło: WPROST.pl